Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Symulatory w Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają testy i kalibracja symulatorów w Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów tworzonym przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Od 2023 r. z wykorzystaniem tych urządzeń prowadzone będą egzaminy dla kandydatów na maszynistów. CEMM dysponuje trzema symulatorami – lokomotywy elektrycznej, manewrowej oraz elektrycznego zespołu trakcyjnego. Projekt otrzymał 39 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej – informuje UTK.

Jak przypomina Urząd, nowe zasady egzaminowania zaczną obowiązywać od początku 2023 r. Zmiany dotyczą tylko kandydatów na maszynistów – egzaminu na licencję i pierwsze świadectwo maszynisty. Zadania te realizowane będą w Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów, które swoją siedzibę ma w Warszawie. Na powierzchni niemal 1000 m2 znajdą się dwie sale pozwalające na egzaminowanie z części teoretycznej egzaminu na licencję i świadectwo maszynisty punkt wydawania licencji maszynisty i wygodna poczekalnia dla osób zdających egzamin oraz trzy symulatory pojazdów kolejowych – lokomotywa, zespół trakcyjny oraz pojazd specjalny lub lokomotywa z polem widzenia 360o wyposażone w zunifikowane pulpity, zgodne z ogólnie obowiązującymi wymaganiami dotyczącymi ergonomii i prawidłowego rozmieszczenia przyrządów, a w szczególności z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności dla lokomotyw i taboru pasażerskiego (TSI Loc&Pas). W symulatorach wykorzystane będzie odwzorowanie ponad 5 000 km rzeczywistych tras kolejowych.

– To nowa jakość i krok w kierunku bezpieczniejszej kolei w Polsce. Od 2023 roku będzie to główny ośrodek egzaminacyjny dla osób wchodzących do zawodu maszynisty, czyli ubiegających się o licencję i świadectwo maszynisty. Zapewnimy miarodajne, porównywalne i powtarzalne prowadzenie egzaminów różnych kategorii egzaminacyjnych – o Centrum Monitorowania i Egzaminowania Maszynistów mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego cytowany w komunikacie.

Zapisy na egzaminy oraz wnioski o wydanie licencji maszynisty będą realizowane przez Internet. Testy egzaminacyjne na licencje i świadectwo maszynisty będą przeprowadzane elektronicznie w siedzibie CEMM. Informatyczny moduł egzaminacyjny jest tworzony specjalnie dla UTK. Również w CEMM przeprowadzana będzie część symulatorowa państwowego egzaminu na świadectwo maszynisty. W sposób bezstronny i innowacyjny na skalę europejską weryfikowane będą wiedza i umiejętności kandydatów na maszynistów. Nowością będzie wykorzystanie symulatorów do egzaminowania na świadectwo maszynisty.

– Dzięki zaangażowaniu Ministra Infrastruktury oraz posłów i senatorów z sejmowych i senackich komisji infrastruktury bardzo sprawnie udało się przeprowadzić cały proces legislacyjny dzięki, któremu możliwe było utworzenie Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. Wprowadzenie egzaminów państwowych, które jest elementem kompleksowego działania Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Zmierzamy do zapewnienia bezpiecznego i konkurencyjnego rynku transportu kolejowego w Polsce – podsumowuje dr inż. Ignacy Góra, Prezes UTK.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij