NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Stawki PLK na przyszły rok bez zmian

| inf. pras. oprac. jm 30.03.2020 16

Stawki PLK na przyszły rok bez zmian
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Bez zmian pozostaną stawki za dostęp do infrastruktury PKP PLK w rozkładzie jazdy 2020/2021 – podał Urząd Transportu Kolejowego. Na zmianę cennika zdecydowały się tylko DSDiK i SKM Trójmiasto.
Ośmiu zarządców infrastruktury kolejowej poinformowało Prezesa UTK, że w trakcie obowiązywania kolejnego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021 będą stosować stawki jednostkowe opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej obowiązujące w obecnym rozkładzie. Z możliwości tej skorzystali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Cargotor Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Betrans” Sp. z o.o., Euroterminal Sławków Sp. z o.o., CTL Maczki – Bór S.A., Pomorska Kolei Metropolitalna S.A., PGE Energia Ciepła S.A. Oddział Elektrociepłowni w Lublinie Wrotków i Track Tec S.A.

Jak tłumaczy urząd, decyzja zarządcy PKP PLK o stosowaniu niezmienionych stawek oznacza, że przewoźnicy wykonujący przewóz osób w dalszym ciągu nie będą ponosili opłat za dostęp do peronów. Zgodnie z wyrokiem z 10 lipca 2019 r. Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (pisaliśmy o nim jako pierwsi) perony stanowią infrastrukturę kolejową. Wobec tego nie mogą być udostępniane jako obiekty infrastruktury usługowej, ale zarządca może koszty bezpośrednie udostępniania peronów włączyć do kosztów udostępniania infrastruktury kolejowej. Szeroko pisaliśmy o tym w tym wątku

Dwóch zarządców infrastruktury kolejowej: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oraz PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., złożyło do Prezesa UTK wnioski w sprawie zatwierdzenia projektów cenników na rozkład jazdy 2020/2021 w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej. Po otrzymaniu takiego wniosku Prezes UTK kontroluje poprawność ustalania i pobierania przez zarządcę opłat za udostępnienie infrastruktury kolejowej oraz analizuje zgodność przedstawionego projektu cennika z przepisami prawa. Weryfikuje również poprawność kalkulacji wysokości zastosowanych stawek cząstkowych i współczynników mających wpływ na wysokość stawki jednostkowej opłaty podstawowej. Decyzje o zatwierdzeniu lub odmowie zatwierdzenia sposobu ustalania stawek jednostkowych opłat są publikowane w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44675)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44675)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5