Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler Rail zmienia kierunek ze Wschodu na Zachód. Nowa fabryka w USA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

Stadler

Data publikacji:
22-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stadler Rail zmienia kierunek ze Wschodu na Zachód. Nowa fabryka w USA
Spółka Stadler Rail odnotowała w 2014 roku rekordową ilość otrzymanych zamówień. Stadler Rail odczuwa jednak skutki umocnienia franka spowodowane decyzją Szwajcarskiego Banku Narodowego z połowy stycznia 2015. Ekspansja firmy w obszarze Wspólnoty Niepodległych Państw została wyhamowana ze względu na osłabienie rubla oraz międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję. Firma chce sobie to zrekompensować rynkiem amerykańskim.

W 2014 r. wartość otrzymanych zleceń wyniosła nieco poniżej trzech miliardów franków i przyczyniła się do zapewnienia obłożenia pracą poszczególnych zakładów na najbliższy okres, mimo trudnej sytuacji polityczno-gospodarczej. Ważnym osiągnięciem w ubiegłym roku było zamówienie otrzymane od szwajcarskich kolei federalnych SBB: po trudnej walce w przetargu spółka Stadler Rail wygrała w maju ubiegłego roku wyścig o zlecenie na dostawę 29 pociągów Eurocity. Był to istotny kamień milowy – Stadler Rail wszedł w segment pociągów wysokich prędkości – do 250 km/h. Kolejnym sukcesem firmy Stadler Rail była sprzedaż tysięcznego pojazdu typu FLIRT. Do chwili obecnej sprzedano ich już 1099. Tysięczny egzemplarz trafi do przewoźnika Junakalusto Oy w Finlandii.

W czerwcu tego roku spółka Stadler Rail podpisała w teksańskim Fort Worth umowę na dostawę ośmiu dwutrakcyjnych (elektrycznych i spalinowych) pojazdów typu FLIRT3. Zamówienie wymaga, by 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail podjął decyzję o budowie w Stanach Zjednoczonych nowego zakładu. W najbliższym czasie zapadnie decyzja o jego lokalizacji.

W maju spółka Stadler Rail sprzedała swój pierwszy dwutrakcyjny pojazd FLIRT. Firma otrzymała zlecenie na produkcję pięciu takich pojazdów od regionu Doliny Aosta w północno-zachodniej części Włoch. Wartość zamówienia wynosi 43 miliony euro. Pociągi mogą jeździć z napędem spalinowym lub elektrycznym z wykorzystaniem sieci trakcyjnej 3 kV DC. Będą realizować przewozy pasażerskie między miejscowością Aosta a Turynem. Pojazdy należą do najnowszej generacji FLIRT3 i zostaną dostarczone zamawiającemu w 2018 roku.

W wyniku zniesienia przez Szwajcarski Bank Narodowy minimalnego kursu franka w stosunku do euro, ceny produktów Stader Rail wzrosły aż o 20 procent. Zmusiło to spółkę do obniżenia kosztów i zwiększenia wymiaru tygodniowego czasu pracy w zakładach w Szwajcarii do 45 godzin. W ramach środków zaradczych zmieniono także walutę rozliczania transakcji z franków na euro, a także zainwestowano w innowacje. Przenoszenie zleceń z krajów o wysokich kosztach produkcji do krajów o kosztach niższych jest rozważane dopiero jako działanie ostateczne.

Stadler Rail odczuwa także trudności w związku z osłabionym kursem rubla. Sytuacja dotyczy bezpośrednio prestiżowego zamówienia na dostawę 25 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Rosji. Przewoźnik Aeroexpress zgłosił problemy z płynnością finansową i poprosił o zmianę warunków płatności lub zmniejszenie ilości pojazdów. Stadler Rail odnotowuje także wyniki gorsze od oczekiwanych w krajach arabskich.

W związku z powyższym Stadler Rail koryguje swoją strategię. O ile w roku 2013 przedsiębiorstwo ukierunkowane było na Wspólnotę Niepodległych Państw i kraje arabskie, obecnie z większą uwagą zwraca się ku Wielkiej Brytanii i USA. Celem jest utrzymanie istniejących i zdobywanie nowych rynków na Zachodzie. Zlecenie z Teksasu jest ważnym krokiem w tym kierunku.

Więcej na portalu Monitor

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler, jako pierwszy na świecie, dostarczy wagony automatycznej kolei zębatej

Tabor i technika

Stadler, jako pierwszy na świecie, dostarczy wagony automatycznej kolei zębatej

Michał Szymajda 02 października 2022

Stadler zbuduje fabrykę na Ukrainie?

Tabor i technika

Stadler zbuduje fabrykę na Ukrainie?

Michał Szymajda 03 lutego 2021

Czy Stadler Rail wejdzie na giełdę?

Tabor i technika

Czy Stadler Rail wejdzie na giełdę?

Artur Bogdanowicz 10 września 2018

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler, jako pierwszy na świecie, dostarczy wagony automatycznej kolei zębatej

Tabor i technika

Stadler, jako pierwszy na świecie, dostarczy wagony automatycznej kolei zębatej

Michał Szymajda 02 października 2022

Stadler zbuduje fabrykę na Ukrainie?

Tabor i technika

Stadler zbuduje fabrykę na Ukrainie?

Michał Szymajda 03 lutego 2021

Czy Stadler Rail wejdzie na giełdę?

Tabor i technika

Czy Stadler Rail wejdzie na giełdę?

Artur Bogdanowicz 10 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5