Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości
Fot. Michał Szymajda
Stadler Group zbuduje pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości. Model EC250 będzie mógł się poruszać z prędkością do 250 km/h i połączy Frankfurt nad Menem z Mediolanem. W sumie szwajcarska grupa w ramach kontraktu z narodowym przewoźnikiem SBB dostarczy 29 modeli pojazdu. Pierwsi pasażerowie pojadą nowym pociągiem w 2019 roku.

– Wiele osób uważa, że innowacje to tylko badania i rozwój. Z pewnością są one jednym z elementów, dzięki któremu jesteśmy na takim, a nie innym poziomie zaawansowania technologicznego – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Christian Spichiger, prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią. – Naszym zdaniem innowacje to jednak nie tylko obszar R&D. To także umiejętność budowy sieci partnerskiej i wykorzystania potencjału, który taka sieć daje – wyjaśnia.

Prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią zauważa, że polskie przedsiębiorstwa związane z produkcją pojazdów szynowych z roku na rok stają się coraz bardziej innowacyjne. Dzięki temu są w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom, jakie stawia przed nimi szwajcarska grupa. Krajowi producenci sprawdzają się zarówno jako podwykonawcy poszczególnych komponentów, jak i jako pełnoprawni partnerzy Stadlera współpracujący z nimi w ramach konsorcjów.

Przykładem takiej kooperacji jest konsorcjum Newagu oraz spółki Stadler Polska, które pod koniec 2015 roku dostarczyło państwowemu PKP Intercity dwadzieścia dalekobieżnych pociągów Flirt 3.

– Dzięki swojej innowacyjności i dużemu potencjałowi przemysłowemu mogą oni dostarczać komponenty spółkom Stadlera czy innym firmom zewnętrznym z branży kolejowej. Myślę, że to również jest częścią innowacji – stwierdza Christian Spichiger.

Szwajcarska spółka pracuje aktualnie nad budową pociągu Stadler EC250. Jak informuje przedstawiciel spółki, pojazd będzie dostosowany do prędkości 250 km/h i będzie to pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości w historii firmy. Odbiorcą pierwszych modeli będą państwowe koleje SBB, a pierwsi pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2019 roku.

– Pociąg będzie kursował między Frankfurtem a Mediolanem przez najdłuższy tunel kolejowy na świecie, liczący 57 kilometrów i biegnący pod Alpami. Musi uzyskać homologację w czterech krajach: Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Austrii. W każdym z tych krajów obowiązuje inny system dostaw mocy i inne przepisy bezpieczeństwa – precyzuje Spichiger.

Rozmówca podkreśla także rosnącą rolę polskiego rynku w strategii Stadlera. Zauważa, że aktywność szwajcarskiej grupy działa stymulująco na rozwój lokalnych firm, a sama spółka pełni rolę swoistego klastra integrującego ich działania wokół konkretnych projektów.

– Najpierw przynieśliśmy do Polski nasze know-how. Systematycznie rozbudowujemy i szkolimy nasz zespół. Powiększamy sieć naszych partnerów i pomagamy im się rozwijać. To daje Polsce wyjątkową i bardzo silną pozycję w naszej grupie, nie tylko ze względu na niskie koszty, lecz także ze względu na wysoką jakość – wyjaśnia. – Następnym krokiem będzie rozwijanie prac inżynieryjnych – dodaje prezes Stadler Group na region Europy Środkowo-wschodniej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5