Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię
fot. Plasser&Theurerzdjęcie ilustracyjne
Stadler podpisał kontrakt z DB Netz na dostawę 80 zestawów ETCS Guardia swojej produkcji do pojazdów utrzymania należących do spółki. Guardię mają już nowe Flirty PKP Intercity i Kolei Mazowieckich.

Cała baza pojazdów niemieckiej spółki DB Netz jest bardzo duża i odpowiada za utrzymanie, diagnostykę i bieżące naprawy większości bardzo dużej sieci kolejowej w tym kraju. Zarządca zdecydował, że w ramach przeglądów pojazdów będą one wyposażane w system ETCS. Guardia jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że może płynnie przełączać się między niemieckim systemem bezpieczeństwa LZB a ETCS, podobnie jak ma to miejsce w Polsce, np. w pociągach Flirt Kolei Mazowieckich, gdzie obsługuje zarówno SHPm, jak i ETCS, np. na linii Warszawa – Działdowo, z płynnym przełączeniem się pomiędzy systemami.

System Guardia będzie zabudowany na ośmiu typach pojazdów utrzymania. DB może podjąć decyzję o montażu urządzeń na kolejnych 72 pojazdach. Stadler podkreśla, że ma już doświadczenia z Guardią. System jest zamontowany w spalinowym zespole trakcyjnym serii 605, przeznaczonym do testów nowych technologii (był prezentowany podczas Innotrans), był też montowany na dwóch lokomotywach serii 605, podczas pilotażu systemu. Guardia w pojazdach dla DB Netz będzie obsługiwać wersję 3.6.0 systemu ETCS. Stadler przypomina, że Guardia została dopuszczona do eksploatacji w Szwajcarii, Niemczech, Polsce, na Węgrzech, w Słowenii i w Holandii.

– Jesteśmy bardzo dumni z obsługi tego przyszłościowego zamówienia dla Deutsche Bahn. Decyzja ta odzwierciedla zaufanie do rozwiązania Guardia firmy Stadler, które zostało przetestowane podczas projektu pilotażowego. Poprzez doposażenie w pojazdy do utrzymania infrastruktury i obsługi torów, wnosimy ważny wkład w cyfryzację niemieckiej sieci kolejowej – powiedział Marc Trippel, szef oddziału signalingu w Stadlerze.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij