Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe HZT dla francuskiego przewoźnika

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy/Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler dostarczy wąskotorowe HZT dla francuskiego przewoźnika
wiz. Stadler
Francuski region Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże podpisał umowę ze Stadlerem na dostawę 8 hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwały połączenia na relacji Nicea – Digne-les-Bains. Ich silniki trakcyjne będą zasilane zarówno z akumulatorów, jak i silnika Diesla z wykorzystaniem biopaliwa.

Szwajcarski Stadler jest jednym z największych europejskich producentów taboru szynowego i jednocześnie liderem w zakresie niestandardowych pojazdów, zaprojektowanych pod kątem indywidualnych potrzeb poszczególnych zamawiających, w szczególności operatorów linii wąskotorowych. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” na początku miesiąca, producent dostarczył już ponad 100 zespołów trakcyjnych “szytych na miarę” na rynek włoski. Z kolei w dniu 16 kwietnia Stadler poinformował o zawarciu kontraktu na pojazdy wąskotorowe na rynku francuskim, które mają zostać wprowadzone do ruchu w 2028 roku.

Zakupił je region Prowansja–Alpy–Lazurowe Wybrzeże z myślą o obsłudze liczącej 151 kilometrów długości wąskotorowej trasy o prześwicie 1000 milimetrów, łączącej Niceę z Digne-les-Bains. 8 pozyskanych pojazdów będzie wykorzystywał przewoźnik Chemins de fer de Provence. Będą to bardzo interesujące pojazdy – dzięki innowacyjnemu napędowi zapewnią redukcję emisji CO2 aż o 77%. Jednostki na odcinku miejskim w Nicei będą zasilane z akumulatorów, natomiast na pozostałych fragmentach trasy – z silnika Diesla napędzanego biopaliwem. Każdy pojazd będzie składać się z dwóch członów.

Jednostki dla Chemins de fer de Provence, które powstaną w zakładach produkcyjnych w Bussnang w Szwajcarii, będą liczyły niespełna 40 metrów długości i umożliwią jednorazowe przewiezienie 184 osób, w tym 86 na miejscach siedzących. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wyniesie 100 km/h. Pojazdy będą mogły pokonywać łuki o minimalnym promieniu 100 metrów. Moc silników trakcyjnych wyniesie 800 kW, zaś początkowa siła pociągowa – 120 kN. Jak informuje Stadler, w Nicei specjalnie dla nowych zespołów trakcyjnych powstanie stacja ładowania.

– Bardzo cieszymy się z zamówienia na pojazdy dla Chemins de fer de Provence, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Jesteśmy także dumni, że dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego będziemy mieli swój wkład w ochronę środowiska w rejonie obsługiwanej trasy – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Ansgar Brockmeyer, który pełni w Stadlerze funkcję dyrektora odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing. Warto dodać, że szwajcarski producent oferuje wiele innych niestandardowych rozwiązań dla operatorów kolei wąskotorowych, takich jak wodorowe ogniwa paliwowe czy napęd zębaty.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 10 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Tabor i technika

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Škoda Group pokazała wizualizacje nowych pociągów dla RegioJet

Tabor i technika

Zobacz również:

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Frecciarossa 1000 drugiej generacji już na torach [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 10 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Tabor i technika

České dráhy wyposażą używane Desiro Classic w ETCS

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Škoda Group pokazała wizualizacje nowych pociągów dla RegioJet

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij