NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowe perony na stacji Wolbrom

| inf. pras. 02.04.2020 42

Nowe perony na stacji Wolbrom
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe perony na stacji Wolbrom
Nowe perony na stacji Wolbrom
Nowe perony na stacji Wolbrom
Nowe perony na stacji Wolbrom
Podróżni zyskali nowe, wygodniejsze perony i przejście podziemne na stacji Wolbrom. Łatwiej wsiądą do pociągów w stronę Tunelu czy Sosnowca. To efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych za 158 mln zł na małopolskim odcinku trasy Tunel – Sosnowiec. Dzięki pracom PLK wyższy komfort obsługi jest także na przystankach Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.
Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższych peronów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp do pociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będą uruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym - informuje PKP PLK.

Jak podaje inwestor, w marcu zakończono główne prace na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica -Wolbrom – Jaroszowiec. Trasa jest przygotowana do sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów w stronę Tunelu lub Sosnowca. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną na długości 20 km, naprawy mostów oraz 7 przejazdów kolejowo-drogowych w Wolbromiu, Zarzeczu, Chrząstowicach, Kalisiu. Dzięki temu z 40 do 120 km/h. zwiększono prędkość pociągów między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. Czas przejazdu pociągów w relacjach Sędziszów – Katowice skrócił się o ponad kwadrans z ok. 50 min. do ok. 35 min. Bardzo ważnym efektem prac jest wyższy poziom obsługi podróżnych i lepsza dostępność do kolei na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie i na stacji Wolbrom. Przebudowane perony, zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne.

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, w granicach woj. małopolskiego, są warte 158 mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są za 75 mln zł. Do 2023 r., planowana jest przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i 8 przepustów na szlakach Tunel Charsznica i Charsznica –Wolbrom. O przetargu pisaliśmy w tym miejscu.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego prawie 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (495)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (495)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5