Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja w Legnicy zyska na dostępności. Będzie także remont zabytkowej hali

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stacja w Legnicy zyska na dostępności. Będzie także remont zabytkowej hali
Fot. Wiesław Łomacz, bazakolejowa.pl
Pod mało mówiącą nazwą – dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się – kryje się istotny przetarg Polskich Linii Kolejowych, które mają w planach zmodernizować całą stację. Remont przejdą tunele pod torami, perony, a także hala peronowa.

„Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się” to najnowsze postępowanie przetargowe PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace okazują się jednak o wiele poważniejsze, niż sugeruje to nazwa. Obszar objęty opracowaniem obejmuje stację kolejową w Legnicy – główny, osobowy węzeł kolejowy, położony w ciągu ważnej linii kolejowej nr 275 z Wrocławia do Gubinka. Przez stację kolejową w Legnicy przechodzą łącznie cztery linie kolejowe: linia nr 137 Katowice – Legnica, linia nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek, linia nr 284 Legnica – Jerzmanice Zdrój oraz linia nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów.

Nowe perony i wyremontowana hala

Stację legnicką tworzy 5 peronów kolejowych, częściowo usytuowanych w hali peronowej. I to przede wszystkim infrastruktury służącej pasażerom dotyczyć będą prace. Przebudowę przejdą perony nr 3 i 4. Wykonawca zajmie się przygotowaniem nowych konstrukcji, które będą dostosowane do aktualnych standardów. Prace obejmą także wzniesioną w 1910 roku halę peronową, która jest obecnie jedną z trzech istniejących na terenie Polski hal peronowych, obok tych na stacjach Wrocław i Bytom.

PLK zamierzają przeprowadzić renowację legnickiej hali. Wykonawca zaprojektuje a następnie wykona jej wzmocnienie z dwiema wiatami bocznymi i przedhalą, przykrywającą perony nr 2, 3, 4 i 5. Zaplanowano również odtworzenie świetlika dachowego w kalenicy siedmiu środkowych przęseł nawy głównej w oparciu o dostępne materiały archiwalne, montaż nowego pokrycia dachowego i remont konstrukcji stalowej hali peronowej, uwzględniający wykonanie nowych powłok malarskich oraz zabezpieczenie antykorozyjne.

Trzy tunele do remontu. Pojawią się windy

Na południe od stacji znajduje się budynek Dworca Głównego, połączony z peronami dwoma przejściami podziemnymi – głównym i pocztowym. Po stronie wschodniej znajduje się z kolei ostatnie, trzecie przejście podziemne, łączące perony z ul. Ścinawską i nieczynną już stacją kolejową Legnica Północna.

Remont tunelu głównego obejmie demontaż drzwi i bram, elementów instalacji odwadniającej, zadaszenia nad wejściem na peron nr 1, gablot i tablic informacyjnych, skucie warstw posadzkowych w tunelu do poziomu umożliwiającego późniejsze wykonanie izolacji przeciwwodnej i ułożenie nowych warstw posadzkowych. Przede wszystkim zaplanowano w tunelu budowę wind prowadzących na perony nr 2, 3, 4 i 5, zlokalizowanych przy ścianie zachodniej tunelu. Przebudowę przejdą także schody, które muszą zostać dostosowane do nowej wysokości peronu. PLK zachowają także oryginalnie kute balustrady. Przewiduje się ich wydłużenie i podniesienie do wymaganej wysokości.

W tunelu bagażowym zaplanowano likwidację dźwigów na peronach nr 2, 3, 4 i 5. Podobny zakres robót obejmować będzie przejście „północne”. Tutaj również zaplanowano likwidację dźwigów wraz z naziemnymi obudowami szybów windowych, zadaszeń nad zejściami z peronów nr 3 i 4. Wykonawca przebuduje także schody, dostosowując je do nowej wysokości peronu oraz zamontuje nowe zadaszenia nad schodami wyjściowymi z tunelu na perony.

Prace za 21 mln zł

Zaplanowano także na stacji Legnica wymianę instalacji oświetleniowej i elektrycznej wraz z rozbudową instalacji zasilającej. Wśród robót towarzyszących przewidziano budowę infrastruktury pod późniejszy montaż instalacji monitoringu oraz instalacji SDIP, montaż małej architektury, tablic informacyjnych i piktogramów informacyjno-kierunkowych.

Przetarg prowadzony jest w formule „projektuj i buduj”, zaś szacunkowy koszt wszystkich prac to 21 mln zł netto. Inwestycja powinna zakończyć się za 23 miesiące. PLK oceniać będzie oferty pod kątem ceny (60%) oraz okresu udzielonej gwarancji (40%). Chętnych do przeprowadzenia prac powinniśmy poznać 25 października.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5