Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja Legnica z kolejnym opóźnieniem, ale i nadzieją na na lepsze czasy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Częściowa modernizacja stacji w Legnicy znowu złapała opóźnienie, a nowy termin jej zakończenia to końcówka kwietnia bieżącego roku. Prace posuwają się jednak widocznie naprzód co cieszy, a PKP PLK analizuje też możliwość dalszej modernizacji stacji, m.in. dwóch kolejnych peronów czy też montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.

Druga największa stacja pasażerska na Dolnym Śląsku (pod kątem liczby obsługiwanych podróżnych) wciąż nie może doczekać się końca częściowego remontu. Dwa z pięciu peronów oraz zabytkowa hala peronowa w Legnicy, bo to o niej mowa, miały być gotowe do użytku… w lutym 2020 roku, lecz tego terminu nie udało się dotrzymać. Inwestycja stanęła w miejscu, zmienił się jej wykonawca, a nową datę zakończenia prac wyznaczono na IV kwartał ubiegłego roku.

Modernizacja do końca kwietnia?

Ostatecznie również tego terminu nie udało się dotrzymać, a modernizacja części stacji wciąż trwa. Przypomnijmy, że mówimy tu o modernizacji dwóch peronów (z pięciu), przebudowie zabytkowej hali peronowej oraz montażu wind na czterech z pięciu peronów (od drugiego do piątego) a nie kompleksowej przebudowie całej stacji.

Jak mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK, nowy termin zakończenia prac to koniec kwietnia bieżącego roku.

– Planowane zakończenie inwestycji (obecnego etapu I) jest do końca kwietnia 2024 r. Zmiana terminu prac wynika z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt. Na dodatkowe wzmocnienie wykorzystane zostało około 50 ton stali – mówi Jakubowski.

Co się dzieje na budowie

Przedstawiciel zarządcy infrastruktury mówi, że kontynuowana jest przebudowa peronów numer 3 oraz 4 a także, że zakończono już montaż szybów windowych, w których montowane są dźwigi.

– Przebudowywane jest główne przejście podziemne pod torami, w którym odtwarzany jest historyczne wygląd stropu oraz układane są okładziny ścienne i posadzki, analogiczne do historycznych. Wszystkie prace wykonywane są w uzgodnieniu i pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków – dodaje nasz rozmówca.

W marcu ubiegłego roku pisaliśmy o tym, że częściowa modernizacji stacji miała kosztować niecałe 49 mln złotych, natomiast obecnie ta kwota wzrosła do prawie 60 milionów złotych.

Będzie modernizacja kolejnych peronów?

Rzecznik prasowy PKP PLK deklaruje też, że spółka analizuje obecnie możliwość dalszej modernizacji stacji w Legnicy – Obecnie analizowane są możliwości wykonania II etapu inwestycji, obejmującego m in. przebudowę peronów nr 2 i nr 5, modernizację przejścia północnego do ul. Ścinawskiej, a także uruchomienie systemu elektronicznej informacji dla podróżnych – kończy Karol Jakubowski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Pasażer

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

Po latach modernizacji E20 Warszawa - Poznań pasażer zyska minutę

Infrastruktura

PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko

Infrastruktura

Magistrala E30 znów jednotorowa. Powstaje Oława Zachodnia

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Przemysław Farsewicz 08 lutego 2024

Zobacz również:

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Pasażer

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

Po latach modernizacji E20 Warszawa - Poznań pasażer zyska minutę

Infrastruktura

PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko

Infrastruktura

Magistrala E30 znów jednotorowa. Powstaje Oława Zachodnia

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Przemysław Farsewicz 08 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5