Na stacji w Krzeszowicach udostępnione są już trzy perony zamiast dwóch, przejście podziemne zamiast kładki, wiadukt drogowy zamiast przejazdu i windy – informuje PKP PLK.
Inwestor zaprezentował postępy prac na stacji Krzeszowice w ramach
modernizacji linii E30 Kraków – Katowice. Jak czytamy, są już dwa nowe 200 metrowe perony dla relacji aglomeracyjnych oraz 400 metrowy peron, z którego mogą odjeżdżać wszystkie pociągi dalekobieżne. Wymieniono tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Jak czytamy, do zamontowania pozostają jeszcze w tym roku wyświetlacze z informacją o kursowaniu pociągów. Przed końcem wakacji ma być gotowa kładka po wschodniej stronie stacji – zostanie też wyposażona w windy.
Jak podaje PKP PLK, nowe perony przygotowane są do obsługi wszystkich pasażerów. Platformy są wyższe, dzięki czemu podróżnym łatwiej wsiąść do wagonów, a długie wiaty skuteczniej chronią przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Perony wyposażone są w nowe oświetlenie i nagłośnienie. Już od 2019 r. kierowcom i pieszym służy nowy wiadukt drogowy, wybudowany w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Na perony od ul. Daszyńskiego i Kolejowej można się dostać nowym przejściem podziemnym wyposażonym w windy.
– Stacja Krzeszowice zyskuje nowy blask dzięki rządowym inwestycjom. Takich miejsc w całej Polsce jest bardzo dużo. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury cytowany w komunikacie. – Na stacji Krzeszowice wszyscy mieszkańcy mają zapewniony wygodny dostęp do pociągów i atrakcyjnych podroży regionalnych i dalekobieżnych, dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Takie efekty są również na innych stacjach Małopolski i na sieci kolejowej w Polsce. Konsekwentnie kończymy rozpoczęte inwestycje, sprawnie wykorzystujemy środki unijne i ogłaszamy przetargi na nowe zadania – dodał Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Ze wsparciem z funduszy unijnych konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest dokończenie do 2030 roku prac na sieci bazowej TEN-T, czyli na najważniejszych liniach drogowych i kolejowych nie tylko dla Polski, ale i Unii Europejskiej. Dziś robimy kolejny krok w kierunku realizacji tego założenia – powiedział Grzegorz Puda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.
– INEA z zadowoleniem przyjmuje przebudowę stacji Krzeszowice, zrealizowanej w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Inwestycja przyczynia się do rozwoju sieci bazowej TEN-T, a jej efektem będzie skrócenie czasu podróży, poprawa komfortu obsługi pasażerów oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wsparcie UE dla tego projektu wynosi 1,4 mld zł. W dłuższej perspektywie inwestycja wpłynie na poprawę jakości kolejowych połączeń pasażerskich i przewozu towarów między głównymi centrami gospodarczymi, co przyczyni się do zwiększenia roli ekologicznego transportu – powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency.