NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Spór o prace na LCS Terespol

| Martyn Janduła 05.07.2017 2,5k

Spór o prace na LCS Terespol
Stacja TerespolFot. Lichen99, CC BY-SA 3.0
W kwietniu poznaliśmy oferentów na kolejny etap prac na linii kolejowej E20. Tym razem w ramach etapu trzeciego, kolejarze chcą zlecić prace wokół Lokalnego Centrum Sterowania Terespol. Obejmą one stacje Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. Od wyników wyboru najkorzystniejszej oferty odwołało się ZUE.
Trzeci etap modernizacji linii kolejowej Siedlce – Terespol obejmie zaprojektowanie a następnie wykonanie przebudowy stacji Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E20 między Siedlcami a granicą z Białorusią. W ramach pierwszego etapu tego projektu zostały zmodernizowane odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (również z przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim).

Udział w postępowaniu wzięły cztery podmioty. Wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tę od Trakcji PRKiI, która była także najtańszą i wynoszącą 513,6 mln zł brutto. Swoje zastrzeżenia do wyboru ofert ma inny oferent – ZUE.

Odwołanie do KIO

ZUE zarzuca Polskim Liniom Kolejowym, że te nie odrzuciły oferty Trakcji PRKiI z postępowania i skierowały wniosek do Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący uzasadnia swoje stanowisku argumentem, że Trakcja nie wykazała spełnienia warunków udziału w przetargu i wskazuje, że osoba pana Kozłowskiego wyznaczona przez wykonawcę nie kierowała zespołem, który opracował dokumentację wymaganą przez warunki zamówienia.

– W konsekwencji zamawiający wniósł o uzupełnienie doświadczenia tej osoby – czytamy w odwołaniu ZUE. Jak wskazuje odwołujący się, Trakcja w odpowiedzi na wątpliwości PLK, zastąpiła sporną osobę pana Kozłowskiego inną – panem Piasecznym. Jednak i ta osoba została przez ZUE zakwestionowana z uwagi na brak doświadczenia. Podane przez Trakcję doświadczenie w projektowaniu, zdaniem odwołującego, nie obejmuje w swym zakresie łącznie co najmniej czterech torów głównych i dwie krawędzi peronowe.

Jak wskazuje odwołujący, w tej chwili jest na trzeciej pozycji w ramach punktacji przetargowej, ale w związku ze sposobem wyliczania punktów za poszczególne kryteria, tj. w związku z przyjętym przez zamawiającego sposobem dokonywania oceny ofert poszczególnych kryteriów, w sytuacji wykluczenia Trakcji i odrzucenia jej oferty, to oferta odwołującego zostałaby uznana za najkorzystniejszą.

Najkorzystniejsza oferta

Wiemy już jednak, że oferta nie trafi do ZUE. Odbyło się już posiedzenie orzekające w tej sprawie. – Odwołanie zostało oddalone – potwierdza Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO. Tym samym oferta Trakcji nadal pozostaje najkorzystniejszą w przetargu na modernizację LCS Terespol. O szczegółach pisaliśmy w tym artykule.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5