Modernizacja LCS Terespol za ponad pół mld zł. Znamy oferty - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja LCS Terespol za ponad pół mld zł. Znamy oferty

| Martyn Janduła 03.03.2017 69

Modernizacja LCS Terespol za ponad pół mld zł. Znamy oferty
Terespolfot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Przed PKP PLK kolejny etap prac na linii kolejowej E20. Tym razem w ramach etapu trzeciego, kolejarze zlecą prace wokół Lokalnego Centrum Sterowania Terespol. Obejmą one stacje Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. PKP PLK wyceniły ich modernizację za ponad 660 mln zł. Oferty wykonawców bardzo różnią się w czasie utrudnień jakie wywoła przebudowa.
Trzeci etap modernizacji linii kolejowej Siedlce – Terespol obejmie zaprojektowanie a następnie wykonanie przebudowy stacji Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E20 między Siedlcami a granicą z Białorusią. W ramach pierwszego etapu tego projektu zostały zmodernizowane odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (również z przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim).

Zaplanowane w ramach trzeciego etapu prace obejmują m.in.: przebudowę układów torowych wraz z podtorzem, przebudowę sieci trakcyjnej, modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym, przebudowę obiektów inżynieryjnych, przebudowę układów drogowych, budowę peronów i wyposażenie ich w elementy małej architektury, budowę nastawni, a także demontaż zbędnych elementów infrastruktury. Prace obejmą również wymianę 14 km torów i rozjazdów. W efekcie zrealizowanego projektu, prędkość pociągów na całym odcinku z Siedlec do Terespola zostanie podniesiona do 160 km/h.

PKP PLK planowały przeznaczyć na to zadanie 662,4 mln zł brutto. Udział w postępowaniu wzięły cztery podmioty. Wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego. Co więcej, wszyscy oferenci zadeklarowali zbieżny termin realizacji – 36 miesięcy – oraz okres gwarancji – 72 miesiące. Trakcja PRKiI zaproponowała najtańszą ofertę za 513,6 mln zł brutto. Jednak co więcej, wykonawca zadeklarował, że suma czasu zamknięć torowych w przypadku jego oferty to 1 612 godzin. Parametr ten jest o rząd wielkości niższy od pozostałych oferentów.

– Godziny zamknięć całodobowych są przez nas szczegółowo wyliczone w oparciu o rozwiązania, jakie mamy zamiar zastosować przy wykonaniu robót – komentuje Robert Kuczyński, dyrektor komunikacji Trakcji PRKiI.

Następna w kolejności oferta – Torpolu – opiewa na 543,7 mln zł brutto i 35 160 godzin zamknięć torowych. ZUE złożyło trzecią w kolejności ofertę cenową za 555,3 mln zł brutto i zadeklarowało 26 500 godzin zamknięć torowych. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Budimex i PKP Energetyka – 660,4 mln zł brutto i 17 501 godzin zamknięć torowych.

Projekt pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” finansowany jest z instrumentu unijnego CEF. Planowane lata realizacji inwestycji to 2017- 2020.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Terespol (19)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Terespol (19)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS