Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Społecznicy chcą zapobiec degradacji linii Działdowo – Brodnica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Społecznicy chcą zapobiec degradacji linii Działdowo – Brodnica
fot. MOs810, GFDLBrodnica – wyjazd w kierunku Jabłonowa Pom.
Społecznicy z Lidzbarka chcą zapobiec dalszej degradacji linii 208 na odcinku do Działdowa. Przewozy pasażerskie nie korzystają z niego od dziesięciu lat.

Linia nr 208 Działdowo – Chojnice jest obecnie nieczynna na odcinku z Działdowa do Brodnicy. Kursowanie pociągów osobowych zawieszono tu w 2007 roku. Na odcinku w kierunku Chojnic kursują za to pociągi Arrivy.

Szansy na polepszenie stanu linii lokalne Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Lidzbarka Welskiego "Wrota Mazur" upatruje w ogłoszonym przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa Wieloletnim Programie Utrzymaniowym. Wezwało ono do udziału w konsultacjach programu lokalne samorządy wzdłuż linii 208, lokalne firmy korzystające z kolei oraz władze wojewódzkie.

Jak tłumaczą przedstawiciele stowarzyszenia, w dokumencie tym przewidziano cztery kategorie utrzymania infrastruktury kolejowej. Linia kolejowa nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica została zakwalifikowana do najniższej kategorii „D”, czyli „Pozostałe odcinki”. – Naszym zdaniem powinna znaleźć się co najmniej w kategorii „C”. W dłuższej perspektywie czasu zakwalifikowanie naszej linii kolejowej do grupy „D” oznacza praktyczne porzucenie infrastruktury, co najpewniej doprowadzi do trwałej utraty przejezdności i uniemożliwi jej reaktywację w przyszłości – przewidują.

– W naszej ocenie powyższe stanowi przejaw gorszego traktowania regionów bardziej ubogich, bądź jest niedopatrzeniem, które należy naprawić przed zatwierdzeniem dokumentu przez Radę Ministrów. Jest to o tyle istotne, że zgodnie z postanowieniami Wieloletniego Planu Utrzymania kategorie poszczególnych linii kolejowych nie będą zmieniane w czasie jego obowiązywania, tj. do 2023 roku – podkreślają. 
 
Rys. openrailwaymap.org
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij