Partnerzy serwisu:
Pasażer

Specjalna procedura rozpatrywania reklamacji PKP IC? Nie zawsze i nie dla wszystkich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Specjalna procedura rozpatrywania reklamacji PKP IC? Nie zawsze i nie dla wszystkich
W ciągu ostatnich dwóch tygodni pociągi w całej Polsce miały znaczne opóźnienia. Najwięcej utrudnień wystąpiło 20 i 21 stycznia. - Reklamacje z tamtego okresu spływają do nas. Wg. statystyki z końca zeszłego tygodnia jest ich 900, z czego już dla ponad 300 spraw przyznano voucher – informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC. Utrudniania trwały jednak znacznie dłużej. Na przykład w ubiegłym weekend sparaliżowany był ruch na linii średnicowej. W tym wypadku jednak obowiązuje normalny tryb reklamacji.

- Pasażerowie pociągów kategorii Express InterCity (EIC), które 20 i 21 stycznia br. były opóźnione min. 2 godz. otrzymają wyższą niż zakładają to unijne przepisy rekompensatę. Decyzją spółki jej wartość wzrosła z 50 do 100% ceny biletu. Natomiast w przypadku godzinnego opóźnienia pociągu EIC otrzymają rekompensatę w wysokości 25% opłaty za bilet – informuje Czemerajda.

Czy pasażerowie pociągów TLK mogą składać reklamacje? - Obecnie pociągi tej kategorii nie są objęte unijnymi przepisami o rekompensatach, niemniej jednak i w tym przypadku przewoźnik wdrożył uproszczone procedury, w tym gwarantujące rekompensatę za opóźnienie – podkreśla Czemerajda.

Pasażerowie pociągów TLK kursujących 20 i 21 stycznia br. i opóźnionych powyżej 5 godz. otrzymają rekompensatę w wysokości 100% ceny biletu w formie nieodpłatnego biletu na przejazd dowolnym pociągiem PKP Intercity w komunikacji krajowej. Jak informuje PKP IC, dla pasażerów pociągów TLK opóźnionych od 2 do 5 godzin przygotowano rekompensaty w wysokości 50% ceny biletu w formie bonu do wykorzystania przy zakupie kolejnego biletu również na przejazd dowolnym pociągiem PKP Intercity w komunikacji krajowej.

W ostatni piątek, 31 stycznia w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi - silnym mrozem i wiatrem wystąpiły poważne utrudnienia w komunikacji kolejowej na linii średnicowej. Pociągi PKP IC miały opóźnienia sięgające nawet do kilku godzin.

Spółka PKP Intercity przyznaje jednak, że specjalne procedury rozpatrywania reklamacji są stosowane wyłącznie w przypadku opóźnionych pociągów kursujących 20 i  21 stycznia. - Klienci, którzy doświadczyli niedogodności w kolejnych dniach mają prawo złożyć wniosek w normalnym trybie składania reklamacji – mówi Czemerajda.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5