Partnerzy serwisu:
Biznes

Sosnowiec: Pendolino to nie tylko składy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
02-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Sosnowiec: Pendolino to nie tylko składy
Władze Sosnowca, który prawdopodobnie będzie obsługiwany składami EIC Premium podkreślają, że do prawidłowego finiszu całego projektu Pendolino konieczne jest zorganizowanie dobrze funkcjonującego systemu transportowego opartego m.in. na dogodnych przesiadkach, choćby do komunikacji miejskiej albo regionalnych połączeń kolejowych.

Z dużym optymizmem spotykają się plany PKP Intercity związane z uruchomieniem przewozów składami Pendolino w kategorii EIC Premium. Nie bez znaczenia jest tutaj dokładnie znany, szczegółowy plan co do przyszłych relacji tych pociągów, dzięki czemu miasta docelowo objęte kursowaniem składów Pendolino mają okazję wskazać dodatkowe problemy, jakie konieczne są do poprawy przed rozpoczęciem kursowania tych pociągów.

By projekt okazał się sukcesem, powinien stać się główną osią napędzającą do działania nie tylko osoby skupione wokół np. infrastruktury, ale wszystkie szczeble w Polskich Kolejach Państwowych odpowiedzialne zarówno za wizerunek kolei, jak również jej postrzeganie poza granicami państwa. Nie będzie to możliwe, jeżeli projekt Pendolino rozpocznie działanie w oderwaniu od systemu kolei regionalnej i transportu miejskiego w każdym mieście, do którego dotrą składy EIC Premium. Każdy niemal detal dopracowany w najwyższym możliwym stopniu.

Sosnowiec to jedno z takich miejsc. Władze miasta z optymizmem przyjęły zapowiedzi PKP Intercity, jednak podobnie do innych miast, które na łamach „Rynku Kolejowego” wyrażają opinię na temat omawianego projektu, również Sosnowiec zwraca uwagę na istotne kwestie, bez działania których kursowanie składów EIC Premium może okazać się dość kłopotliwe w różnych aspektach, głównie ekonomicznym.

– Spełnienie podstawowych warunków istotnych z punktu widzenia pasażera tj. bezpieczeństwo i komfort podróży, czas i cena przejazdu stanowi bardzo ważny element procesu pozyskiwania pasażera, w mojej ocenie dalsze postępowanie winno skupiać się na zapewnieniu satysfakcjonującej częstotliwości połączeń oraz zadawalającego standardu przesiadek, w tym na inne środki transportu oraz niezawodności całego systemu tj. małej wrażliwości na zakłócenia. Wdrożenie programu Pendolino i spełnienie powyższych warunków z pewności wpłynie na poprawę obecnego wizerunku kolei i to nie tylko wśród mieszkańców Sosnowca – skomentował dla „Rynku Kolejowego” Wojciech Guzik z Urzędu Miasta Sosnowiec.

– Z radością przyjmujemy informację, iż Sosnowiec będzie jedną ze stacji pośrednich obsługiwanych nowoczesnymi składami Pendolino. Pojawienie się tych składów z pewnością wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróży oraz skróci czas przejazdu, zatem należy oczekiwać, iż mieszkańcy Sosnowca chętniej będą korzystać z połączeń kolejowych na trasie do Warszawy czy Gdyni. Oczywiście nie bez znaczenia w tej kwestii pozostaje cena
biletów, wiążę jednak nadzieję, że koszt przejazdu składami Pendolino nie stanie się barierą, która będzie miała negatywny wpływ na popularność tych połączeń – kończy Wojciech Guzik.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Bilety na Pendolino dostępne u konduktorów bez gigantycznych dopłat

Pasażer

Zobacz również:

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Bilety na Pendolino dostępne u konduktorów bez gigantycznych dopłat

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5