Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Zakres prac na „Węglówce” zwiększony o ok. 30 proc.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
28-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Zakres prac na „Węglówce” zwiększony o ok. 30 proc.
fot. elot360 (Eryk Duński), CC BY 4.0, commons.wikimedia.orgNowy przystanek kolejowy Bytom Stroszek
Wykonawca modernizacji linii kolejowej 131 na odcinku Chorzów – Nakło Śląskie informuje o znaczącym rozszerzeniu zakresu robót względem pierwotnych planów PKP PLK. W związku z tym termin oddania inwestycji uległ wydłużeniu. Zadanie jest jednak prowadzone zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem.

Kilka tygodni temu został otwarty nowy przystanek kolejowy Bytom Stroszek położony na linii 131 Chorzów Batory – Tczew. Budowa obiektu była częścią trwającej wciąż modernizacji śląskiego odcinka historycznej Magistrali Węglowej pomiędzy Chorzowem a Nakłem Śląskim. Zarządca infrastruktury zapowiedział wówczas, że cała inwestycja zakończy się jeszcze w tym roku.

PORR: Nie ma opóźnienia, jest zwiększony zakres prac

Oznacza to istotną zmianę w stosunku do pierwotnego harmonogramu. W 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe informowały bowiem, że finał prac przewidziano na rok 2024. Wykonawca zadania podkreśla natomiast, że korekta terminarza wynika z istotnych zmian w zakresie robót, jakich dokonał inwestor.

– W trakcie realizacji zadania zamawiający zlecił nam jako generalnemu wykonawcy szereg zadań dodatkowych – mówi Marta Czerwińska z Działu Komunikacji PORR. Skutkowało to zawarciem aneksów terminowych, które wydłużyły czas na ukończenie robót o 17 miesięcy. Według szacunków wykonawcy zakres zadania wzrósł o ponad 30%. Dodatkowy czas na realizację inwestycji jest zatem proporcjonalny do wielkości prac nieujętych w pierwotnym projekcie.

– Nie można więc mówić o opóźnieniu w realizacji zadania, a o przesunięciu terminu jego wykonania – przekonuje przedstawicielka PORR. Argumentuje ona, że zmiana zakresu prac na stacjach Bytom, Chorzów Stary i Radzionków obejmująca budowę dodatkowych rozjazdów wiązała się z koniecznością rozszerzenia robót z innych branż, w tym elektroenergetycznej i związanej ze sterowaniem ruchem kolejowym. W Bytomiu dodatkowo zlecono pewne roboty w obrębie zabytkowej hali peronowej – np. w zakresie przeszklonego dachu.

Nasypy wymagały dodatkowych wzmocnień

W Radzionkowie, Radzionkowie Rojcy i Bytomiu zmienione zostały rozwiązania projektowe dojść na perony, a w Bytomiu także w tunelu przejścia podziemnego. Ponadto konieczne okazało się wykonanie nieprzewidzianych wzmocnień nasypów kolejowych. Niezbędne było też uregulowanie stanów prawnych wybranych działek poprzez decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (ULLK).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij