NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Śląskie: PNiUIK z najlepszą ofertą na linię 672

| Roman Czubiński 28.03.2023 3,3k

Śląskie: PNiUIK z najlepszą ofertą na linię 672
fot. PKP PLK
Krakowskie PNiUIK złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii 672. Oferta jest o ponad 8 mln zł tańsza od kosztorysu. Prace mają zostać wykonane w ciągu niecałych 2 lat od podpisania umowy.
Oferta Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (od kilku lat spółka ta należy do grupy PKP PLK) okazała się najtańsza (46 427 588,59 zł brutto). Jedynym kryterium oceny była zaś właśnie cena. Kosztorys inwestorski wynosił 52,89 mln zł brutto. Warto przypomnieć, że oferty otwarto już 24 listopada ubiegłego roku.

O zamówienie ubiegały się także: Dolkom (również spółka kontrolowana przez zarządcę infrastruktury), Infra Silesia, Track Tec Construction, Budimex, PORR, Skanska, Strabag, Infrakol, LWZ Żórawina, ETF Polska, Siltor i Swietelsky Rail. Aż osiem z trzynastu ofert zostało odrzuconych z powodu braku zgody oferentów na przedłużenie okresu związania ofertą.

Jak już pisaliśmy, prace na linii 672 mają być przeprowadzone na większości jej długości – od km 0,000 do 2,765. PKP PLK zamierza przywrócić jej pierwotną prędkość maksymalną, a także dostosować ją do przyjmowania składów o długości do 780 m. Zakres prac to kompleksowa wymiana nawierzchni, profilowanie ław torowiska, wzmocnienie podtorza, naprawa i uzupełnienie odwodnienia oraz wymiana urządzeń SRK i konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

Na posterunku Maciejów Północny zostaną zamontowane dwa nowe rozjazdy. Dwa przepusty mają zostać rozebrane i zastąpione nowymi, a wiadukt nad dawną linią wąskotorową – zlikwidowany (w jego miejscu pojawi się nasyp). Całości dopełni remont budynku nastawni ZMK na stacji Zabrze Makoszowy. Czas na realizację zamówienia wynosi 20 miesięcy od podpisania umowy, w tym do 9 na projektowanie.

Linia 672 (posterunek odgałęźny Maciejów Pn. – Zabrze Makoszowy Kopalnia) liczy niespełna 3,5 km długości. Jest zelektryfikowana i przez większość przebiegu dwutorowa. Krótki odcinek odgrywa istotną rolę w sieci transportowej (wpisano go na listę odcinków tworzących kompleksową europejską sieć transportową TEN-T). Z powodu złego stanu technicznego prędkość maksymalną na jednym z torów ograniczono jednak z 60 do 30 km/h.

Inwestycja ma być dofinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Te jednak, z powodu łamania zasad praworządności przez polski rząd, wciąż nie dotarły do naszego kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5