Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: PNiUIK z najlepszą ofertą na linię 672

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: PNiUIK z najlepszą ofertą na linię 672
fot. PKP PLK
Krakowskie PNiUIK złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii 672. Oferta jest o ponad 8 mln zł tańsza od kosztorysu. Prace mają zostać wykonane w ciągu niecałych 2 lat od podpisania umowy.

Oferta Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (od kilku lat spółka ta należy do grupy PKP PLK) okazała się najtańsza (46 427 588,59 zł brutto). Jedynym kryterium oceny była zaś właśnie cena. Kosztorys inwestorski wynosił 52,89 mln zł brutto. Warto przypomnieć, że oferty otwarto już 24 listopada ubiegłego roku.

O zamówienie ubiegały się także: Dolkom (również spółka kontrolowana przez zarządcę infrastruktury), Infra Silesia, Track Tec Construction, Budimex, PORR, Skanska, Strabag, Infrakol, LWZ Żórawina, ETF Polska, Siltor i Swietelsky Rail. Aż osiem z trzynastu ofert zostało odrzuconych z powodu braku zgody oferentów na przedłużenie okresu związania ofertą.

Jak już pisaliśmy, prace na linii 672 mają być przeprowadzone na większości jej długości – od km 0,000 do 2,765. PKP PLK zamierza przywrócić jej pierwotną prędkość maksymalną, a także dostosować ją do przyjmowania składów o długości do 780 m. Zakres prac to kompleksowa wymiana nawierzchni, profilowanie ław torowiska, wzmocnienie podtorza, naprawa i uzupełnienie odwodnienia oraz wymiana urządzeń SRK i konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

Na posterunku Maciejów Północny zostaną zamontowane dwa nowe rozjazdy. Dwa przepusty mają zostać rozebrane i zastąpione nowymi, a wiadukt nad dawną linią wąskotorową – zlikwidowany (w jego miejscu pojawi się nasyp). Całości dopełni remont budynku nastawni ZMK na stacji Zabrze Makoszowy. Czas na realizację zamówienia wynosi 20 miesięcy od podpisania umowy, w tym do 9 na projektowanie.

Linia 672 (posterunek odgałęźny Maciejów Pn. – Zabrze Makoszowy Kopalnia) liczy niespełna 3,5 km długości. Jest zelektryfikowana i przez większość przebiegu dwutorowa. Krótki odcinek odgrywa istotną rolę w sieci transportowej (wpisano go na listę odcinków tworzących kompleksową europejską sieć transportową TEN-T). Z powodu złego stanu technicznego prędkość maksymalną na jednym z torów ograniczono jednak z 60 do 30 km/h.

Inwestycja ma być dofinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Te jednak, z powodu łamania zasad praworządności przez polski rząd, wciąż nie dotarły do naszego kraju.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5