NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Śląsk: Będą nowe łącznice dla przewozów w aglomeracji

| Roman Czubiński 11.01.2023 3,1k

Śląsk: Będą nowe łącznice dla przewozów w aglomeracji
Do 2014 r. mieszkańcy Bobrka korzystali z tego przystanku na linii 132.fot. Roman Czubiński, 2009 r.
PKP PLK szuka projektanta inwestycji na krótkich odcinkach linii 137 i 189 w konurbacji górnośląskiej. Towarzyszyć ma im zaprojektowanie trzech nowych łącznic o łącznej długości ponad 6 km. Inwestycja wchodząca w skład programu „Kolej Plus” ma stworzyć nowy ciąg aglomeracyjny do przewozów pasażerskich z Rudy Chebzia do Zabrza i Bytomia.
Projekt obejmuje budowę nowych odcinków między posterunkiem odgałęźnym Kuźnica a stacją Bytom (nieco ponad 3 km), łącznicy Ruda Śląska – podg Ruda Orzegów (1,8 km) i podg Kuźnica – podg Ruda Orzegów (1,4 km). Na stacji Ruda Chebzie mają powstać nowe tory o łącznie 1 km długości. Całości dopełni modernizacja linii 189 na niespełna 4-kilometrowym odcinku Ruda Chebzie – Kuźnica i linii 137 Ruda Śląska – Ruda Chebzie (ok. 3 km). Ta ostatnia w tytule zamówienia i w ogłoszeniu o przetargu została błędnie oznaczona jako 132.

Przystanek dla Bobrka w nowym miejscu

Cel inwestycji to poprawa dostępności kolei dla mieszkańców poszczególnych dzielnic Bytomia (Bobrek) i Rudy Śląskiej (Orzegów). Ludność Bobrka do 2014 r. mogła korzystać z przystanku Bytom Bobrek na linii 132 (zatrzymywały się na nim pociągi Bytom Gliwice), na którym jednak niedawno zlikwidowano krawędzie peronowe. Mieszkańcy mają zyskać możliwość dojazdu bezpośrednimi pociągami do Katowic, Zabrza i Gliwic. Ze stacji Bytom połączenia bezpośrednie mają dowozić do Rudy Śląskiej, Zabrza, Gliwic i Świętochłowic. Również prędkość maksymalna (80 km/h) będzie przystosowana do potrzeb ruchu aglomeracyjnego na krótkich odcinkach.

Maksymalny nacisk na oś ma wynosić 22,5 t. Długość peronów (w tym na nowych przystankach: Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska) będzie zgodna ze standardami TSI P4. Odcinek linii 189, obecnie pozbawiony sieci trakcyjnej, ma zostać zelektryfikowany.

Przetargów na projekty jest więcej

Wykonawca powinien opracować koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane i wykonawcze oraz inne dokumenty konieczne do realizacji robót, a także uzyskać komplet zezwoleń. PKP PLK może skorzystać z prawa opcji i zlecić pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji.

Oferty można składać do 13 lutego. O wyniku przetargu zadecyduje cena. Jak niedawno informowaliśmy, również w lutym upływa termin składania ofert na zaprojektowanie odbudowy linii do stacji Jastrzębie Zdrój oraz ciągu Katowice Murcki - Tychy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5