NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Słabość Herkulesa nie zatrzyma gigakontraktu na GSM-R?

| Jakub Madrjas 12.10.2022 3,4k

Słabość Herkulesa nie zatrzyma gigakontraktu na GSM-R?
zdjęcie ilustracyjnefot. Herkules
Po ogłoszeniu wniosku o upadłość spółki Hercules Infrastruktura rosną obawy o realizację największego w historii polskiej kolei kontraktu – na budowę systemu łączności GSM-R. Konsorcjanci deklarują jednak dalsze prace i negocjują z PLK nowy, trzeci już aneks terminu.
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, spółka Herkules Infrastruktura złożyła wnioski o otwarcie postępowania sanacyjnego oraz o ogłoszenie upadłości. Jako powód wskazuje brak porozumienia z PKP Polskie Linie Kolejowe na temat waloryzacji ogromnego kontraktu na montaż systemu łączności GSM-R na kolei, który realizuje wraz z Nokią oraz Compremum (d. Pozbud). Dwa miesiące temu Compremum odrzuciło propozycję nabycia udziałów mniejszego z konsorcjantów.

Compremum: Kamienie milowe kontraktu na GSM-R zrealizowane

Dziś pozytywne informacje na temat realizowanego gigakontraktu przekazała giełdowa spółka Compremum, która zajmuje się w nim budową sieci światłowodowej (udział na poziomie 721 mln złotych). – Wszystkie trzy kamienie milowe zrealizowane; teraz obowiązuje nas tylko termin końcowy – podał zarząd spółki.

Wykonawca poinformował, że z otrzymanej od zamawiającego zaliczki (blisko 90 mln złotych) rozliczył już prawie 80% tej kwoty – na dziś kwota pozostała do spłaty to niespełna 19 mln złotych.

Wszyscy deklarują dalszą realizację kontraktu

Jak poinformował zarząd Compremum, na spotkaniu komitetu sterującego konsorcjum realizującego GSM-R, wszyscy wykonawcy – w tym także składający wniosek o upadłość Herkules Infrastruktura – zadeklarowali gotowość dalszej realizacji kontraktu. Zdaniem firmy, nawet upadłość konsorcjanta, choć byłaby niekorzystna, nie wstrzymałaby kontraktu; GSM-R może budować matka spółki celowej, czyli dzierżawiący dźwigi Herkules a w ostateczności – pozostali konsorcjanci.

Jak podano, Herkules Infrastruktura nie wstrzymał prac przy kontrakcie. – Choć nie są one prowadzone w zadowalającym nas i zamawiającego tempie – przyznał zarząd Compremum. Konsorcjum bardzo liczy na podpisanie kolejnego, trzeciego już aneksu z PKP PLK, który obecnie jest negocjowany. Dotyczyłby on zarówno wydłużenia czasu realizacji inwestycji, jak i waloryzacji kontraktu. Czekamy na stanowisko PKP PLK w tej sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5