Partnerzy serwisu:
Pasażer

SKPL ma szanse jeździć w Bieszczady dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
SKPL ma szanse jeździć w Bieszczady dla PKP Intercity
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPociąg PKP Intercity w Jaśle
PKP Intercity jest coraz bliżej podpisania umowy z SKPL Cargo na podwykonawstwo na odcinku linii kolejowej z Jasła do Zagórza. Negocjacje w tej sprawie trwają.

PKP Intercity poszukuje wykonawcy przewozów w trybie zapytania ofertowego połączonego z negocjacjami. Na zapytanie operatora odpowiedział tylko jeden chętny, którym jest SKPL Cargo. PKP Intercity ogłosiło właśnie, że oferta SKPL jest ważna i podlega rozpatrzeniu, dlatego rozpoczęto etap negocjacji.

Dojazd na pociągi TLK

Jak udało nam się dowiedzieć, pociągi prywatnego operatora miałyby dowozić pasażerów na pociągi TLK kończące bieg w Jaśle. Pierwszy z nich: TLK Małopolska z Gdyni Głównej dojeżdżać ma do Jasła na godzinę 18:47 (odjazd o 11:35), drugi: TLK Karpaty, zamelduje się w Jaśle o godzinie 7:09 (odjazd o 21:42). TLK Małopolska ma być pociągiem codziennym (nie będzie kursował jedynie w kilka dni do czerwca), TLK Karpaty w Jaśle mają być świąteczno-weekendowym wzmocnieniem. Czasu na przygotowanie usługi jest bardzo mało, bo pociągi dowożące do Zagórza miałyby zostać uruchomione już 11 marca, z momentem wprowadzenia wiosennej korekty do rozkładu jazdy. SKPL mogłoby wykonywać usługi na podstawie umowy z PKP Intercity do 1 września 2018. Pociągi mają zatrzymywać się jedynie w Krośnie i w Sanoku, a potem na stacji końcowej w Zagórzu.

Wystarczą niewielkie autobusy szynowe

Zakres zamówienia obejmuje zapewnienie taboru wraz z serwisem, obsługę personelu i pokrycie kosztów eksploatacji. Tabor musi mieć oczywiście ważne świadectwa i zezwolenia, pozwalające na bezpieczny przewóz osób. Musi pomieścić przynajmniej 50 osób na miejscach siedzących, nie musi posiadać klimatyzacji.

Wykonawca miałby wozić pasażerów na rzecz PKP Intercity w ramach posiadanej przez PKP Intercity umowy o świadczenie usług publicznych. Zamawiający nie jest organizatorem przewozów, którym pozostaje Ministerstwo Infrastruktury. PKP Intercity uzgodniły możliwość zamówienia trasy pociągu w ramach skróconego terminu, względem „Regulaminu Sieci 2017/2018”.

SKPL Cargo, do czasu zakończenia negocjacji z PKP Intercity, nie będzie komentować ich przebiegu. Czekamy na komentarz PKP Intercity w kwestii możliwego podwykonawstwa SKPL na liniach prowadzących w Bieszczady.

Więcej na temat poprzednich starań o wykonywanie przewozów w Bieszczadach czynionych przez SKPL piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5