NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Skoczów: Podróżni zostali na lodzie. Koleje Śląskie przepraszają

| Przemysław Brych 05.01.2023 9k

Skoczów: Podróżni zostali na lodzie. Koleje Śląskie przepraszają
zdjęcie ilustracyjne Fot. Przemysław Brych
Grupa 27 pasażerów Kolei Śląskich musiała czekać w Skoczowie dwie godziny na przesiadkę, która teoretycznie była zagwarantowana.
O sprawie napisał do „Rynku Kolejowego” nasz Czytelnik. Uczniowie katowickiego VIII LO wybrali się 19 grudnia na wycieczkę do Cieszyna. Niestety w drodze powrotnej do Katowic pociąg, którym grupa jechała na przesiadkę do Skoczowa (KS. 94684, relacja Cieszyn — Skoczów, odj. 16:28) był opóźniony ok. 30 minut. – Pomimo zgłoszenia skomunikowania do obsługi pociągu, grupa dostała odpowiedź odmowną i 27 osób zostało w Skoczowie na mrozie na 2 godziny! (...) – pisze Czytelnik.

W dalszej części korespondencji czytamy, że pociągi relacji Cieszyn – Skoczów są pociągami łącznikowymi, które zapewniają dojazd z miasta powiatowego do miasta wojewódzkiego, co jest zgodne z prawdą, bo szalą, która przeważyła o dofinansowaniu projektu modernizacji odcinka Goleszów – Cieszyn była poprawa dojazdu z Cieszyna do stolicy województwa śląskiego.

„Na takie uchybienia nie ma miejsca w Kolejach Śląskich”

Zadaliśmy pytanie zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz przewoźnikowi realizującemu połączenia, Kolejom Śląskim, jak doszło do tego, że pociągi nie zostały ze sobą skomunikowane.

– Przyczyną tej przykrej sytuacji było nieprzekazanie pełnej informacji przez kierownika pociągu dot. liczby podróżnych jadących opóźnionym pociągiem na przesiadkę w st. Skoczów. Na takie uchybienia nie ma miejsca w KŚ, tym samym pracownikowi przypomniano zasady podawania dyspozyturze rzetelnych, pełnych i wyczerpujących informacji o liczbie podróżnych zdążających na przesiadkę. Przepraszamy pasażerów za ten incydent i zapewniamy, że dołożymy najwyższej staranności, by takie sytuacje nie miały miejsca. Uzupełniamy, że w podobnych sytuacjach (nawet jeśli wystąpiłby brak możliwości zachowania zgłoszonego skomunikowania) standardowo dążymy do zapewnienia zastępczego środka przewozu (bus, autokar) – informuje nas Patrycja Tomaszczyk, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Pan Grzegorz, tata uczennicy, która jechała feralnym pociągiem, dodaje, że obsługa opóźnionego składu, zaraz po odjeździe z Cieszyna, została poinformowana o osobach, które jechały do różnych stacji, w tym położonych także za Skoczowem.

– Pani kierownik w obecności opiekuna grupy, z którym jechała moja córka, wykonała telefon do swojego przełożonego, od którego dostała odpowiedź, że pociąg z Wisły do Katowic nie będzie czekał w Skoczowie na pociąg z Cieszyna. – W pociągu poza grupą znajdowali się także uczniowie, którzy wracali ze szkół łącznie około 50 osób – dodaje.

– Pociąg relacji Cieszyn – Skoczów ma gwarantowane skomunikowanie w stacji Skoczów z pociągiem relacji Wisła Głębce – Katowice, o ile czas oczekiwania na pociąg z Cieszyna nie przekracza 10 min. 19 grudnia, ze względu na 34-minutowe opóźnienie połączenia, przewoźnik zdecydował, że pociąg nie będzie czekał. Skomunikowanie gwarantowane – zgodnie z przyjętymi przepisami (Instrukcji Ir-1 §52) – określone jest na etapie tworzenia rozkładu jazdy i jest przestrzegane przez zarządcę Infrastruktury. W przypadku przekroczenia ustalonego czasu decyzję o utrzymaniu skomunikowania (opóźnieniu innych pociągów) podejmuje przewoźnik – poinformowała nas Katarzyna Głowacka z Polskich Linii Kolejowych.

Sytuacja się poprawiła

Po Nowym Roku zapytaliśmy podróżnych, jak teraz wyglądają przesiadkowe połączenia Cieszyn – Katowice. Uczniowie, z którymi rozmawialiśmy w porannym pociągu Skoczów – Cieszyn wskazują, że od czasu feralnego incydentu, który miał miejsce w Skoczowie 19 grudnia, połączenia funkcjonują bez zarzutu i pociągi oczekują na siebie, ale dodają, że gdyby nie postawa i pomoc pracowników drużyn konduktorskich, byłoby to niemożliwe. Wskazują także na to, o czym wspominał pan Grzegorz, że faktycznie 19 grudnia pracownik KŚ kontaktował się w sprawie skomunikowania pociągów ze swoim zwierzchnikiem i mimo to pociąg w kierunku Katowic nie poczekał ani na wycieczkę, ani na uczniów, którzy wracali ze szkół. Teraz w przypadku każdego takiego zgłoszenia (jak to z 19 grudnia) pociągi na siebie oczekują.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5