Szybka Kolej Miejska w Warszawie negocjuje z Newagiem zamówienie z wolnej ręki na obsługę techniczną utrzymania trzech pojazdów typu 19WE.
Warszawski przewoźnik kolejowy poinformował w ogłoszeniu o dobrowolnej przejrzystości ex ante o rozpoczęciu negocjacji na wykonanie czterech obsług technicznych utrzymania P3 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 19WE. Prace dotyczyć będą pojazdów o numerach fabrycznych 01, 02, 03 i 04, według zatwierdzonej 2 stycznia 2015 r. przez Prezesa UTK Dokumentacji Systemu Utrzymania. Negocjacje toczą się z producentem pociągów - Newagiem, a szacunkowa kwota kontraktu to 2,2 mln zł. Udzielenie zamówienia w ten sposób będzie możliwe ze względu na unieważnienie przez SKM Warszawa
procedury przetargowej z powodu braku ofert.
Według ogłoszenia, na wykonanie wszystkich prac wykonawca będzie miał sześć miesięcy. Prace dodatkowe mają dotyczyć ulepszenia monitoringu w pojazdach, a także obsługi w ramach P3 wykraczającej poza Dokumentację Systemu Utrzymania jednostek 19WE. Chodzi o prace, które mogą, ale nie muszą okazać się konieczne. Zalicza się do nich ewentualna wymiana amortyzatorów hydraulicznych, sprężyny pneumatycznej tablicy schematu trasy, osi i wałów zestawów kołowych czy nawet silnika trakcyjnego. Możliwy może być też demontaż przekładni w celu naprawy u producenta.
Natomiast system monitoringu po ulepszeniach ma zyskać szereg nowych funkcji. Przede wszystkim ma on rejestrować w sposób ciągły dane z 31 dni. Prócz tego SKM chce, by monitoring objął wnętrze każdego wagonu (co najmniej 4 kamery, bez martwych pól), a także zewnętrze, w tym np. odbierak prądu czy szlak (wraz z dźwiękiem z kabiny maszynisty). Kamery zewnętrzne muszą być ogrzewane i mieć oświetlacz działający w podczerwieni.
SprostowanieW pierwotnej wersji tekstu poinformowaliśmy o udzieleniu zamówienia, opierając się na ogłoszeniu SKM Warszawa opublikowanym w dzienniku urzędowym Unii Europejskiej. Poinformowano w nim, że została podjęta "Decyzja o udzieleniu zamówienia" Newagowi. W rzeczywistości trwają negocjacje między spółkami w tej sprawie. Za błąd bardzo przepraszamy Czytelników oraz obie spółki.