Partnerzy serwisu:
Pasażer

SKM Warszawa: O 800 tys. pasażerów mniej w 2017 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
SKM Warszawa: O 800 tys. pasażerów mniej w 2017 r.
fot. MJ
Modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego spowodowała czasowy odpływ pasażerów stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Przewoźnik zakłada jednak, że spadek przewozów ma charakter chwilowy i przygotowuje się do zwiększenia przewozów po zakończeniu prac. Mają temu służyć zakupy nowego taboru, modernizacja zaplecza i przejęcie od podmiotów zewnętrznych przeglądów poziomu P3 ezt z rodziny Elf.

Głównym powodem spadku liczby przewiezionych pasażerów była prowadzona przez PKP PLK modernizacja linii nr 20 (Warszawa Zachodnia peron 8 – Warszawa Gdańska) i 447 (Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki). Prace spowodowały całkowite wstrzymanie ruchu na tych odcinkach na okres kilkunastu miesięcy. Zamknięty został też jeden z torów na kolejowym Moście Gdańskim. Wymusiło to skrócenie trasy linii S9 do stacji Warszawa Gdańska, a części pociągów – dodatkowo do przystanku Warszawa ZOO. Linia S1 w dni powszednie została skierowana do stacji Warszawa Służewiec, a w dni wolne od pracy – do stacji Warszawa Zachodnia. – W 2016 roku pociągami linii S1, S2, S3 i S9 podróżowało 23 815 722 pasażerów, natomiast w 2017 roku było to 23 082 669 osób – informuje rzecznik SKM Kamil Migała. Jak dodaje, fakt, że prace na tych odcinkach będą prowadzone jeszcze co najmniej przez kilka miesięcy, zapewne odbije się niekorzystnie również na liczbie pasażerów przewiezionych w roku bieżącym.

Jest nowe zaplecze, będzie nowy tabor

W perspektywie kilku lat znacznie większą próbą będzie dla SKM modernizacja warszawskiej linii średnicowej. Utrudnienia te w przyszłości powinny jednak zaowocować większą przepustowością linii, podniesieniem prędkości i możliwością przedstawienia pasażerom szerszej i bardziej atrakcyjnej oferty.

Z myślą o tym warszawski przewoźnik inwestował w ubiegłym roku w infrastrukturę zaplecza. – W marcu oddano do użytku zmodernizowaną bazę techniczno-postojową SKM na Szczęśliwicach, pozwalającą obsłużyć docelowo 50 pojazdów i sprawnie realizować zadania przewozowe – informuje Migała. Najważniejszym elementem prac był remont 400-metrowej hali przeglądowo-naprawczej, w 60 proc. zmodernizowanej, a w pozostałej części – wyremontowanej. Wybudowano również wyposażoną w zamknięty system obiegu wody myjnię dla pociągów. Dzięki temu możliwe stanie się mycie taboru przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C. Warunki pracy pracowników SKM ma natomiast poprawić nowy budynek socjalno-biurowy.

Wykonane prace kosztowały blisko 45 mln zł netto. Według danych przekazanych przez rzecznika podczas inwestycji wyremontowano 6,5 km torów, wymieniono i wyremontowano 17 rozjazdów, wbudowano ponad 8 tys. sztuk podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi.

Bardziej bezpośrednio widoczne dla pasażerów będą efekty rozpoczętych w 2017 roku inwestycji taborowych. – W październiku został ogłoszony przetarg na zakup 13 nowych pociągów elektrycznych z opcją zamówienia kolejnych 8, jeśli spółka uzyska dofinansowanie z funduszy UE – informuje przedstawiciel SKM. Nowy tabor będzie wykorzystany do wzmocnienia istniejących połączeń w godzinach szczytu oraz nowych połączeń, planowanych do uruchomienia po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie WWK. Zamówienie obejmuje również dostawę symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie obsługi na poziomie utrzymania od P1 do P4 dla każdego pojazdu przez okres piętnastu lat.

Naprawy lepiej przeprowadzać samemu

Plany na rok 2018 obejmują – między innymi – wymianę biletomatów. Urządzenia eksploatowane od kilku lat zostaną zastąpione nowocześniejszymi. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych funkcjonalności, takich jak zakodowanie Warszawskiej Karty Miejskiej czy wgranie e-hologramu, uprawniającego osoby rozliczające podatek w jednym z warszawskich urzędów skarbowych do szerokiego zakresu ulg i zniżek. Z myślą o odwiedzających stolicę turystach przewidziano możliwość obsługi dodatkowo w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Z kwestiami taryfowo-biletowymi wiążą się także nowe uprawnienia i obowiązki dla kierowników pociągów SKM. Od 1 lutego na mocy umowy z Zarządem Transportu Miejskiego, oprócz wykonywania swoich podstawowych obowiązków podczas przejazdu, będą oni również sprawdzali bilety oraz uprawnienia do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych.

Spółka zamierza też ograniczyć zakres usług zamawianych na zewnątrz, rozpoczynając we własnym zakresie wykonywanie obsługi pojazdów 27WE „Elf” na poziomie P3. Nastąpi to po przeszkoleniu personelu i wyposażeniu zaplecza technicznego w narzędzia i przyrządy niezbędne do tego rodzaju prac. Według SKM przyczyni się to do optymalizacji wykorzystania taboru i pozwoli zaoszczędzić pieniądze oraz czas. – Dotychczas samodzielnie wykonywane były jedynie przeglądy posiadanego taboru na poziomie P1 i P2 – wyjaśnia Migała.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Michał Szymajda 10 lipca 2023

SKM Warszawa dojedzie nad Zalew Zegrzyński na dwa sposoby

Pasażer

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Michał Szymajda 10 lipca 2023

SKM Warszawa dojedzie nad Zalew Zegrzyński na dwa sposoby

Pasażer

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5