NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]

| Martyn Janduła 27.03.2017 156

Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
fot. Martyn Janduła
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Zakończyły się ponad dwuletnie prace związane z modernizacją i budową nowej bazy techniczno-postojowej na Szczęśliwicach. Koszt inwestycji wyniósł 44,88 mln zł netto. Teraz warszawska Szybka Kolej Miejska zyska miejsce do szybkiej i komfortowej obsługi własnych pociągów, których w zamierzeniach miasta, ma być zdecydowanie więcej.
Za powstanie bazy SKM na Szczęśliwicach odpowiada Trakcja PRKiI. Wykonawca zrealizował zadanie w systemie „projektuj i buduj”. Firma wyremontowała m.in. 400-metrową halę przeglądowo-naprawczą. W 60 proc. dokonano całkowitej modernizacji, natomiast 40 proc. wyremontowano. Wykonawca wybudował także myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C, oraz budynek socjalno-biurowy.

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. Ogólnie prace objęły aż 6 branż – torową, konstrukcyjno-budowlaną, sieć trakcyjną, energetyczną, sanitarną oraz drogową.

Rozwój komunikacji szynowej

Celem inwestycji była poprawa warunków prowadzenia usług związanych z utrzymaniem taboru kolejowego SKM. Nowa hala umożliwi teraz przegląd techniczny utrzymania poziomu P1 i P2, mycie składów z zewnątrz oraz czyszczenie i mycie wnętrza wagonów. Elektryfikacja pozwoli na sprawniejsze poruszanie się pociągów po bocznicy.

– Komunikacja szynowa to nasz priorytet. Dlatego stale podnosimy jakość usług i inwestujemy w nowoczesny tabor, który potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Cieszę się, że udało się go zapewnić i pracownicy SKM mogą pracować w komfortowych warunkach – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Nowe pociągi i nowe trasy – w przyszłości

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią niezwykle istotny element systemu transportu miejskiego. W przyszłości udział przewoźnika w Warszawie i aglomeracji ma jeszcze wzrosnąć, a to za sprawą planowanego rozwoju związanego ze zwiększeniem liczby taboru oraz liczby tras.

– Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem, dla którego posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE za łączną kwotę 45 mln zł. Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2114)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (2114)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS