NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]

| Martyn Janduła 27.03.2017 156

Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
fot. Martyn Janduła
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]
Zakończyły się ponad dwuletnie prace związane z modernizacją i budową nowej bazy techniczno-postojowej na Szczęśliwicach. Koszt inwestycji wyniósł 44,88 mln zł netto. Teraz warszawska Szybka Kolej Miejska zyska miejsce do szybkiej i komfortowej obsługi własnych pociągów, których w zamierzeniach miasta, ma być zdecydowanie więcej.
Za powstanie bazy SKM na Szczęśliwicach odpowiada Trakcja PRKiI. Wykonawca zrealizował zadanie w systemie „projektuj i buduj”. Firma wyremontowała m.in. 400-metrową halę przeglądowo-naprawczą. W 60 proc. dokonano całkowitej modernizacji, natomiast 40 proc. wyremontowano. Wykonawca wybudował także myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C, oraz budynek socjalno-biurowy.

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. Ogólnie prace objęły aż 6 branż – torową, konstrukcyjno-budowlaną, sieć trakcyjną, energetyczną, sanitarną oraz drogową.

Rozwój komunikacji szynowej

Celem inwestycji była poprawa warunków prowadzenia usług związanych z utrzymaniem taboru kolejowego SKM. Nowa hala umożliwi teraz przegląd techniczny utrzymania poziomu P1 i P2, mycie składów z zewnątrz oraz czyszczenie i mycie wnętrza wagonów. Elektryfikacja pozwoli na sprawniejsze poruszanie się pociągów po bocznicy.

– Komunikacja szynowa to nasz priorytet. Dlatego stale podnosimy jakość usług i inwestujemy w nowoczesny tabor, który potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Cieszę się, że udało się go zapewnić i pracownicy SKM mogą pracować w komfortowych warunkach – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Nowe pociągi i nowe trasy – w przyszłości

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią niezwykle istotny element systemu transportu miejskiego. W przyszłości udział przewoźnika w Warszawie i aglomeracji ma jeszcze wzrosnąć, a to za sprawą planowanego rozwoju związanego ze zwiększeniem liczby taboru oraz liczby tras.

– Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem, dla którego posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE za łączną kwotę 45 mln zł. Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS