NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na jeden zespół trakcyjny z opcją na dziewięć kolejnych

| Michał Szymajda 18.05.2021 3,2k

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na jeden zespół trakcyjny z opcją na dziewięć kolejnych
Wnętrze jednego z dwóch nowoczesnych Impulsów SKMfot. MS, Rynek Kolejowy
Jak wcześniej zapowiadał trójmiejski operator, doszło w końcu do ogłoszenia przetargu na dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych, które w części mają być finansowane z unijnych pieniędzy. SKM zdecydowała się na nietypową formułę przetargową ze względu na problemy ze skompletowaniem wkładu własnego do inwestycji.
Przetarg opisano pod hasłem „dostawa jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z dostawą sprzętu przeznaczonego do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru”. Operator nie ukrywa, że chodzi mu o jak najtańsze rozwiązanie, ponieważ aż 95% wagi przetargu stanowi cena. 2,5% wagi stanowi „współczynnik liczby osi napędnych do liczby wszystkich osi w każdym pojeździe” a kolejne 2,5% „suma prześwitu pasażerskich drzwi zewnętrznych w każdym pojeździe”. W tym punkcie chodzi o uzyskanie jak największej liczby drzwi w ezt, lub montaż drzwi szerszych niż standardowe. Tak niska waga tego rozwiązania zapewne nie sprawi, że producenci zaoferują coś ponadstandardowego.

W rzeczywistości, PKP SKM Trójmiasto nie chce zamawiać jednego pojazdu, ale, tak jak zakładał projekt, łącznie 10 ezt. Przy czym, zamawiający może z prawa opcji nie skorzystać lub skorzystać w części a to z kolei nie zrodzi po stronie wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do zamawiającego. To z pewnością zaniepokoi producentów, którzy zechcą wziąć udział w przetargu, może też wpłynąć na wysoką cenę produktu.

Oferty można składać do 5. lipca, a ważność ofert musi być zachowana do 1 listopada 2021. – Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykonał gwarantowany zakres zamówienia w terminie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Planowany termin (…) dostarczenia ostatniego elektrycznego zespołu trakcyjnego w przypadku skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, określony jest na dzień 31 października 2023 r – czytamy w informacji od PKP SKM Trójmiasto.

Więcej na temat przyczyn, dla których trójmiejska SKM decyduje się na tak nietypowy przetarg można przeczytać tutaj. Warunki techniczne dostaw nowego taboru opisaliśmy tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5