NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKM Trójmiasto z postępowaniem na tabor. Wstępnym. Na jeden pociąg

| Jakub Madrjas 14.04.2021 5,7k

SKM Trójmiasto z postępowaniem na tabor. Wstępnym. Na jeden pociąg
Fot. Kacper, SM42.pl
Trójmiejski przewoźnik kolejowy zaczyna projekt taborowy. Na razie nie jest to jednak przetarg, a wstępne konsultacje rynkowe, które obejmują dostawę jednego nowego pociągu z opcją na dziewięć kolejnych.
PKP SKM Trójmiasto otrzymało w grudniu od województwa pomorskiego 5-letnią umowę na wykonywanie przewozów. Przewoźnik alarmował wówczas, umowa w takim zakresie nie umożliwi mu realizacji projektu zakupu dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych, a przyznane mu już unijne dofinansowanie może przepaść.

W SKM na razie konsultacje rynkowe


Przetargu na nowy tabor SKM wciąż nie ma. Przewoźnik opublikował jednak ogłoszenie o wszczęciu wstępnych konsultacji rynkowych na dostawę jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu pojazdów oraz sprzętu do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru.

Celem wstępnych konsultacji rynkowych jest wcześniejsze poinformowanie wykonawców o planowanym zakupie pojazdów i wymaganiach dotyczących zamówienia oraz uzyskanie od potencjalnych wykonawców uwag dot. przedstawionego materiału celem weryfikacji przyjętych założeń i wymagań – informuje przewoźnik, który postawił nawet warunek doświadczenia chętnym do udziału w konsultacjach.

Jakie będą nowe pociągi SKM Trójmiasto?

Jednocześnie opublikowany został projekt opisu przedmiotu zamówienia. Jak czytamy, zespoły trakcyjne przeznaczone będą do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią, ale w przyszłości musi istnieć możliwość obsługi linii kolejowych nr 248, 253, 214, 229 i 201 po ich elektryfikacji. EZT przeznaczone będą do obsługi pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 320km.

SKM chce kupić pociąg sześcioczłonowy lub ośmioczłonowy, o długości nie większej niż 150 metrów. Pojazd musi posiadać w każdym z członów co najmniej 2-je drzwi zewnętrznych dla pasażerów z jednej strony. Nie dopuszcza się rozwiązań pojazdu piętrowego. Należy za to zapewnić możliwość dzielenia pojazdu w połowie – nie dopuszcza się stosowania w tym miejscu wózka Jacobsa. W pociągu ma się zmieścić 560 osób na stojąco i 340 na miejscach siedzących. Wysokość podłogi musi wynosić 960 pgs. Wymagana będzie prędkość eksploatacyjna ≥140 km/h

W ramach Zamówienia Wykonawca obowiązany będzie również do dostawy pakietu pozderzeniowego oraz przeprowadzenie instruktażu i autoryzacji osób wskazanych przez zamawiającego z obsługi, budowy, eksploatacji, zasad działania i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (384)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (384)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5