Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

SKM Trójmiasto nie wyklucza przekazania projektu taborowego marszałkowi

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
09-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
SKM Trójmiasto nie wyklucza przekazania projektu taborowego marszałkowi
Fot. ms
Spółka SKM Trójmiasto odpowiada na propozycję marszałka Pomorza, który chce przejąć dofinansowanie unijne na tabor. Przewoźnik rozważy ją, ale podkreśla, że wymagany będzie szereg zgód. Zauważa też, że sam wyszedł z podobną propozycją już dwa lata temu.

Samorząd województwa zaproponował przejęcie projektu zakupu taboru z dofinansowaniem unijnym od SKM Trójmiasto. Chce kupić pociągi elektryczne na własny rachunek, które później udostępni przewoźnikowi. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

SKM Trójmiasto odpowiada


Na prośbę "Rynku Kolejowego" rzecznik PKP SKM Trójmiasto Tomasz Złotoś przesłał nam stanowisko spółki w tej sprawie. – Jesteśmy zaskoczeni słowami marszałka Bonny. Przypomnijmy, że unijne dofinansowanie zakupu nowych pojazdów PKP SKM pozyskała w 2018 roku (a nie w 2017, jak stwierdził pan marszałek, 2 lata później – 10.11 2020 r.). Proponowaliśmy Samorządowi Województwa przejęcie tego zakupu wraz z naszym dofinansowaniem. Gdyby wówczas Samorząd województwa przyjął naszą propozycję, to już w tym roku odbieralibyśmy pierwsze pojazdy – podkreśla.

– Samorząd wówczas nie przyjął naszej propozycji. Jednocześnie w grudniu 2020 roku Samorząd zawarł ze spółką PKP SKM umowę przewozową do grudnia 2026 r., w której nie uwzględnił możliwości zakupu przez PKP SKM nowoczesnego taboru. Dopiero zawarty 23 sierpnia 2022 r. aneks do umowy przewozowej pomiędzy Województwem Pomorskim, a PKP SKM umożliwił nam ogłoszenie przetargu na zakup 10 pojazdów. Dlaczego Województwo zwlekało przez ponad dwa lata, po których znacznie zmalały szanse na pozytywne rozstrzygnięcie tego przetargu? Spółka PKP SKM ogłosiła przetarg na 10 nowych pojazdów 2 września, a więc od pozyskania zgody samorządu do ogłoszenia przetargu upłynęło 9 dni – zauważa spółka PKP SKM.

Propozycja zostanie rozważona, ale...


– Propozycję Samorządu oczywiście rozważymy. Niezwłocznie skierowaliśmy ją także do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nowe pociągi są nam niezbędne, by wozić pasażerów w komforcie, na jaki zasługują. Trzeba też pamiętać, że nasz projekt zakupu taboru jest projektem konkursowym, którego nie można dowolnie modyfikować i decydujące zdanie w tym zakresie należy do CUPT i Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Zmiana warunków zawartej umowy o dofinansowanie pomiędzy CUPT i PKP SKM wymagać będzie zgód nie tylko PKP SKM, ale także wszystkich naszych właścicieli oraz wspomnianych Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych – wylicza SKM.

Zdaniem przedstawiciela przewoźnika, zaskakujące jest twierdzenie Marszałka Bony, że CUPT stwierdził, iż zmiana beneficjenta tego projektu jest możliwa. – Z pisma CUPT-u do naszej spółki z 15 grudnia 2020 r., które zostało też przekazane do wiadomości Samorządu Województwa, wynika, że projekt ten może zostać zrealizowany wspólnie przez Samorząd i PKP SKM, ale nie ma możliwości zmiany jego beneficjenta. CUPT wskazał też szereg warunków, które należy spełnić, aby ten projekt mógł zostać zrealizowany wspólnie przez PKP SKM i Samorząd Województwa – przypomina, dodając, że projekt dotyczył zakupu 10 pojazdów, a w propozycji samorządu jest mowa o „co najmniej 7 pojazdach”. Niezbędne będzie więc ustalenie przez CUPT, czy taka zmiana w projekcie jest możliwa, a jeśli tak, czy nie wpłynie na wysokość unijnego dofinansowania.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorskie: Dodatkowe pociągi SKM kursujące w nocy w z 2 na 3 czerwca

Pasażer

Pomorskie: Dodatkowe pociągi SKM kursujące w nocy w z 2 na 3 czerwca

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 02 czerwca 2023

SKM Trójmiasto chce wysłać na P4 swoje EZT

Tabor i technika

SKM Trójmiasto chce wysłać na P4 swoje EZT

Jakub Rösler 23 września 2022

Gdynia. Uniwersytet Morski w nazwie stacji SKM

Zintegrowany transport

Gdynia. Uniwersytet Morski w nazwie stacji SKM

jd/inf. pras. 10 grudnia 2019

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana

Infrastruktura

Gdynia Stocznia: Mało estetyczny remont peronu

Infrastruktura

Gdynia Stocznia: Mało estetyczny remont peronu

Paweł Rydzyński 22 września 2016

Zobacz również:

Pomorskie: Dodatkowe pociągi SKM kursujące w nocy w z 2 na 3 czerwca

Pasażer

Pomorskie: Dodatkowe pociągi SKM kursujące w nocy w z 2 na 3 czerwca

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 02 czerwca 2023

SKM Trójmiasto chce wysłać na P4 swoje EZT

Tabor i technika

SKM Trójmiasto chce wysłać na P4 swoje EZT

Jakub Rösler 23 września 2022

Gdynia. Uniwersytet Morski w nazwie stacji SKM

Zintegrowany transport

Gdynia. Uniwersytet Morski w nazwie stacji SKM

jd/inf. pras. 10 grudnia 2019

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana

Infrastruktura

Gdynia Stocznia: Mało estetyczny remont peronu

Infrastruktura

Gdynia Stocznia: Mało estetyczny remont peronu

Paweł Rydzyński 22 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5