NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Skanska remontuje linię pomiędzy Skarżyskiem–Kamienną a Suchedniowem

| Skanska 01.07.2015 142

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-01 15:26:06 Autor: Tadeusz Rydzyk
---.adsl.inetia.pl
Czekam na fotorelacje od RK gdy roboty ruszą już pełną parą!
2015-07-01 17:11:56 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
szkoda tylko, że te prace nie będą w pełni wykorzystane aż do zakończenia modernizacji Warszawa-Warka-Radom a na to przyjdzie nam jeszcze poczekać minimum 5 lat.
2015-07-01 17:17:15 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Minimum 50 lat raczej. Za 5 lat to może zrobią Okęcie - Nowa Iwiczna...
2015-07-01 18:57:29 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Przewracanie papierów w sprawie odcinka Okęcie-Radom trwa już chyba z 7 lat jak nie więcej. To już zamiast robić te Vmax=160 i związaną z tym totalną rozpierduchę, lepiej by było puścić PUNa i przywrócić 120. Po mordernizacji i tak pewnie będą jeździć 120-130, bo nie będzie kasy na drugiego mecha albo taboru na 160. Gdzieś będą przecież musiały jeździć kibelki z Newagu i Pesy.
2015-07-01 21:12:44 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
"To już trzeci kontrakt firmy Skanska w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Radom – Kielce”. Dwa i pół roku temu spółka zmodernizowała odcinek Radom – Skarżysko-Kamienna, pół roku temu zakończyła modernizację odcinka Skarżysko-Kamienna – Kielce."

Ja przepraszam że się czepiam, ale z tego co mi wiadomo to Suchedniów leży na trasie Skarżysko-Kamienna - Kielce - tej rzekomo zmodernizowanej pół roku temu.
2015-07-01 22:24:49 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Przecie najpierw wymieniają co 2 podkład, potem lewą szynę a na końcu prawą... a jeszcze został 2 tor... Burdel się zapowiada niezły, zwłaszcza, że to nie takie proste (i potrzebne) jak Słupsk - Wejherowo (rezerwa pod 2 tor) czy Otwock - Pilawa. Tam jest zmiana geometrii... W normalnym kraju to zamknięto by na 3 miesiące Warka - Kruszyna i zrobiono co trzeba, a za kolejne 3 miesiące Kruszyna - Radom. U nas się będą z tym zabawiać z 15 - 20 lat patrząc po burdelu na Kraków - Rzeszów.... XXI wiek, nowoczesny sprzęd i końca nie widać... K%@%a mać !!!!!!
2015-07-02 08:02:11 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem czy warto...
Ruch na odcinku Kielce - Radom - Warszawa został już wygaszony :)
Wczoraj w Dęblinie przypadkiem widziałem "Sienkiewicza" (chyba) relacki Kielce - Warszawa.
Miał dwa wagony i chyba dwóch pasażerów widziałem.
To na na mojej makiecie mam 3 wagony i zawsze miałem kompleksy, że to taki krótki pociąg. Teraz nie mam tych kompleksów. W rzeczywistości są krótsze.

Przy okazji wspomnę, że jechał Jadwigą z Kielc do Lublina. Nie dość, że trawiłem na chamskie czeskie wagony to w dodatku pociąg w Radomiu rozkraczył się. Kieproć oznajmij, że dalej nie pojedziemy i już... miał to wszystko w dupie. Rządowe przy sy wożą sobie tyłki pendolino a na pozostałych trasach rozkraczają się pociagi.
2015-07-02 09:29:46 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Dwuwagonowe składy to zaczyna być norma. Podobnie jest z Reymontem w relacji Łódź - Kraków
A czeskie wagony w Jadwidze to norma numer dwa. Nie tylko zresztą w Jadwidze.
Niedługo cały realny majątek spółki PKP IC to będzie ich siedziba przy Żelaznej. Reszta majątku będzie rdzewiała w krzakach do całkowitego rozpadu z powodu wyłączenia z eksploatacji przez UTK, a po torach będzie poruszał się wyłącznie tabor wypożyczony od CzD, DB, Cargo, DLA i innych pomniejszych.
A, przepraszam! I pendolino...
2015-07-02 15:54:10 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Kiedy prace na północnym odcinku Warszawa Okęcie - Radom ? Nie wiem , czy mam rację , ale śmierdzi mi to sabotażem wobec tego odcinka !
2015-07-02 22:30:30 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Oj, poczekaj Maćku. PLK chce jednocześnie rozkopać siódemkę i ósemkę. Przecie położenie 2 toru z Otwocka do Pilawy potrwa ze 3 lata i będzie wymagało zamknięcia ruchu na istniejącym. Potem ze 2 lata remontu istniejącego i ze 2 lata poprawek i napraw gwarancyjnych. Słoiki z Radomia pojadą czerwonym autobusem, albo przez Łuków lub Idzikowice...
2015-07-03 08:42:04 Autor: scyzor
---.army.mil.pl
"Obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest do 90 km/h. Dostosowanie całej linii do prędkości 120 km/h znacznie skróci czas podróżowania. "

Faktycznie skróci - o jakieś 85 sekund.
Remont jest potrzebny, ale Szanowny Panie Autorze proszę nie pisać takich bzdur.
2015-07-03 11:45:56 Autor: vom-radom-kielce-gebiet-aus
---.centertel.pl
"miejscowości Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny"

To nie są żadne "miejscowości", lecz stacje (przystanki) kolejowe w obrębie miast Skarżysko-Kamienna i Suchedniów. Dokładnie tak jak np. Warszawa Okęcie w Warszawie, Kielce Herbskie w Kielcach czy Radom Południowy w Radomiu.
2015-07-03 15:55:15 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Skarżysku Zachodnim to był kiedyś prawdziwy dworzec.
Poczekalnia, kasy, gastronomia...
2015-07-04 15:46:43 Autor: vom-radom-kielce-gebiet-aus
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post RT:
"W Skarżysku Zachodnim to był kiedyś prawdziwy dworzec.
Poczekalnia, kasy, gastronomia..."
Zgadza się. Oprócz tego zadaszone perony w stronę Kielc i Skarżyska-Kam. (Radomia), zatoczka od strony miasta, tuż obok przystanek MPK. Nie wiem, czy mieszkańcy tego miasta określali ten dworzec mianem Dworca Zachodniego, ale np. w rozkładzie skarżyskiego MPK widniało Skarżysko Zachodnie jako Dworzec Zachodni, natomiast Skarżysko-Kamienna jako Dworzec Główny.

Moim zdaniem nazwa Skarżysko Zachodnie nie jest poprawna, rzeczywiście wskazywać bowiem może mylnie na osobną miejscowość, tymczasem owo Zachodnie jest po prostu dzielnicą miasta Skarżyska-Kamiennej, kiedyś z tego co wiem noszącą nazwę Bzin (lub jakoś podobnie). Prawidłowo winno więc być Skarżysko-Kamienna Zachód, tak jak np. Bielsko-Biała Wschód (a nie żadne Bielsko Wschodnie) czy Ruciane-Nida Zachód (a nie Ruciane Zachodnie).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5