Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Vectrony możemy dostarczać w rekordowo krótkim czasie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens: Vectrony możemy dostarczać w rekordowo krótkim czasie
Na chwilę obecną Siemens wyprodukował 9 lokomotyw Vectron dla PKP Cargo, 3 są dostarczone, 3 kolejne są w fazie finalnego montażu. Zgodnie z kontraktem 3 następne lokomotywy zostaną przekazane PKP Cargo do końca lutego bieżącego roku. Następne 3 lokomotywy przewoźnik otrzyma z końcem lipca, kolejne 3 z końcem sierpnia. Do tego czasu będzie dysponował 12 lokomotywami.

Produkcja pudeł i ostoi elektrowozów odbywa się w Monachium, wózki do lokomotyw produkowane są w Austrii w zakładzie w Grazu. Później w Monachium odbywa się zespolenie tych elementów i montaż osprzętu elektrycznego.

– Proces produkcji lokomotywy Vectron może się zamknąć w 6 miesiącach. W tej chwili Siemens przeszedł na filozofię produkcji lokomotyw na tak zwaną półkę. Jest to trend obserwowany od lat w sektorze automotive. A więc produkujemy lokomotywy w standardzie, a następnie są one dostosowywane do warunków konkretnego zamówienia na ostatnim etapie produkcji. Mam tu na myśli malowanie, czy zabudowę  konkretnych systemów na żądanie przewoźnika. W przypadku PKP Cargo jest to na przykład system wideomonitoringu. Dzięki takiej filozofii produkcji Siemens może się poszczycić bardzo krótkimi terminami dostaw gotowych produktów – powiedział Przemysław Okoń, odpowiadający za realizację kontraktu z PKP Cargo z ramienia Siemens sp z.o.o. (umowa na dostawę lokomotyw została podpisana we wrześniu 2015, podczas targów Trako – dop. red.).

Zapotrzebowanie na lokomotowy wielosystemowe będzie rosnąć

Lokomotywy, które Siemens dostarczył do poznańskiej bazy PKP Cargo, są trójsystemowe.  Ostatnie trzy pojazdy w ramach zamówienia na 15 elektrowozów, będą czterosystemowe, z dodatkowym systemem zasilania 1,5 kW prądu stałego.

– Zainteresowanie lokomotywami wielosystemowymi jest bardzo duże, szczególnie mocno widać to na rynku austriackim i niemieckim. Na przykład Austriacy rozpisali ostatnio przetarg na 200 lokomotyw  różnego typu w planowanej umowie ramowej.  Rynek jest więc naprawdę dynamiczny, coraz więcej towarów w tej części Europy przewozi się koleją – ocenił Przemysław Okoń. – Wiemy, że tabor eksploatowany w Polsce ma nierzadko powyżej 35 lat, więc te lokomotywy z racji wieku będą wycofywane. Jeśli przewoźnicy chcą być konkurencyjni na rynku, muszą inwestować w tabor nowoczesny. Są oczywiście dwie drogi do zdobycia nowych lokomotyw: albo leasing, dość popularny na rynku polskim, albo droga PKP Cargo, poprzedzona badaniami rynkowymi i biznesplanem, która kończy się zakupem lokomotyw na własność – dodaje przedstawiciel Siemensa.

Szkolenie i przeglądy po stronie Siemensa

Szkolenie maszynistów instruktorów PKP Cargo odbywa się na miejscu w Poznaniu, kolejna grupa maszynistów przeszkolona zostanie w Czechowicach-Dziedziecach i w zakładzie PKP Cargo we Wrocławiu, gdzie dotrą kolejne Vectrony. Zgodnie z kontraktem Siemens ma przeszkolić 60 maszynistów instruktorów, szkolenie przejdą też pracownicy warsztatowi.

Przeglądy prewencyjne lokomotyw także będą odbywać się w trzech wspomnianych lokalizacjach, w pełni odpowiadać będzie za nie Siemens. Będą prowadzone przez producenta do poziomu P4, czyli do 1 mln. 200 tys. kilometrów. 

Rozmowę z Wojciechem Derdą, członkiem zarządu ds operacyjnych PKP Cargo, dotyczącą taborowych planów przewoźnika, przeczytasz TUTAJ.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5