NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Siemens Mobility i Siemens Energy pracują nad technologią wodorową dla kolei

| inf. pras. siemens 05.10.2020 33

Siemens Mobility i Siemens Energy pracują nad technologią wodorową dla kolei
fot. Siemens Mobility
Firmy Siemens Mobility i Siemens Energy podpisały porozumienie dot. wspólnego opracowania i zaoferowania technologii dla pociągów wodorowych. Celem projektu jest promowanie gospodarki wodorowej w Europie oraz wspieranie dekarbonizacji w sektorze kolejowym.
W ciągu najbliższych 20 lat tysiące pociągów z napędem spalinowym mają być sukcesywnie zastępowane pojazdami z alternatywnymi źródłami zasilania – np. wodorowym, czy akumulatorowym. Obecnie pojazdy z silnikiem diesla są szeroko eksploatowane na niezelektryfikowanych trasach kolejowych, które np. w Niemczech stanowią ok. 50% całej sieci kolejowej.

Siemens Energy i Siemens Mobility planują wspólne opracowanie znormalizowanego rozwiązania infrastruktury wodorowej do zasilania pociągów napędzanych wodorem, a następnie rozszerzenie tego rozwiązania w projektach pilotażowych i konkretnych projektach klientów.

– Nasza współpraca z Siemens Energy toruje drogę do zrównoważonej i przyjaznej dla klimatu mobilności. W ten sposób możemy wspierać naszych klientów w dłuższej perspektywie czasowej w zastępowaniu ich pociągów spalinowych, bezemisyjnym pociągami napędzanymi wodorem. Wspólnie z firmą Siemens Energy możemy nawet zaoferować „wodór jako usługę" dla całego okresu eksploatacji pociągu – mówi Albrecht Neumann, dyrektor pionu taboru w Siemens Mobility.

– Dekarbonizacja systemów energetycznych jest głównym celem Siemens Energy. Wspólnie z firmą Siemens Mobility chcemy rozwijać technologie wodorowe w pociągach – m.in. opracowując rozwiązania w zakresie elektrolizy i szybszego tankowania pociągów napędzanych wodorem – mówi Armin Schnettler, EVP New Energy Business w Siemens Energy.

Siemens Mobility pracuje już nad pociągiem wodorowym Mireo Plus H, który ma pojawić się na torach w 2021 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (212)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (212)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5