NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode

| inf. pras., oprac. ms 02.07.2021 1,6k

Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
fot. Siemens Mobility
Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
Siemens Mobility i Paribus Rail Investment Management podpisały ramową umowę zakupu i obsługi dla 30 lokomotyw Vectron Dual Mode. Siedem pierwszych lokomotyw, planowanych do przewozów towarowych w Niemczech, ma być dostarczonych od września 2021 roku. Siemens Mobility zapewni pełny serwis lokomotyw przez okres do 20 lat.
– Vectron Dual Mode to inwestycja w przyszłość kolejowego transportu towarowego. Jako zrównoważona alternatywa dla konwencjonalnych lokomotyw spalinowych, Vectron Dual Mode może elastycznie przełączać się z diesla na pracę elektryczną na zelektryfikowanych odcinkach. Dzięki długoterminowej umowie serwisowej będziemy dalej rozwijać i wzmacniać nasze kompetencje serwisowe w Niemczech. Paribus odniesie korzyści z posiadania zoptymalizowanych i możliwych do zaplanowania kosztów cyklu życia oraz z maksymalnej dostępności lokomotyw – powiedział Gerhard Greiter, dyrektor regionu NEE w Siemens Mobility.

– Wraz z zakupem nowych lokomotyw Siemens Vectron Dual Mode podjęliśmy ważną decyzję w kierunku zapewnienia zrównoważonej przyszłości kolejowego transportu towarowego, jeśli chodzi o efektywność energetyczną i redukcję zanieczyszczeń. Poszerzając swoją flotę lokomotyw o Vectron Dual Mode, zapewniamy swoim klientom najwyższą możliwą elastyczność operacyjną na wszystkich odcinkach tras, jednocześnie oszczędzając zasoby – wyjaśnił dr. Volker Simmering, partner zarządzający Paribus Rail Investment Management.

Lokomotywa Vectron Dual Mode jest oparta na sprawdzonej platformie i komponentach Vectrona. Lokomotywa przeznaczona jest do pracy pod napięciem 15kV AC i wyposażona jest w system bezpieczeństwa PZB. Niezależnie od trybu pracy lokomotywa posiada moc trakcyjną 2.000 kW. Zbiornik paliwa ma pojemność 2600 litrów. Prędkość maksymalna lokomotywy wynosi 160 km/h, pojazd waży 90 ton.

Paribus wcześniej podpisał umowę ramową z Siemens Mobility w 2019 r. na dostawę 25 lokomotyw Smartron. 16 z nich zostało już dostarczonych.

Dodajmy, że do Polski wjechały właśnie dwie nowe lokomotywy Vectron, które Siemens dostarczył dla Cargounit.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5