NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siedem parowozów w Chabówce

| PKP Cargo 06.08.2013 71

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-08-06 15:21:30 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ma być nazwa : Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów
Pyskowice.
2013-08-06 17:00:22 Autor: x
---.dynamic.chello.pl
No tak... Ol12-7 skonstruowana w Fabloku. Szkoda, że o Fabloku w 1912 roku jeszcze nikt nie słyszał, a w dodatku parowóz wyprodukowany został w wiedeńskim SteG.
2013-08-06 18:51:50 Autor: Piotrek_tzn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Długi ten najdłuższy parowóz, który ma 24,8mm albo dziennikarz, który napisał ten artykuł miał dwóje na świadectwach z matematyki.
2013-08-06 18:56:34 Autor: Szu
---.212.42.26-internet.zabrze.debacom.pl
"TKh49-1 Jest ostatnim czynnym parowozem reprezentującym serię trzyosiowych tendrzaków typu "Ferrum", przeznaczonych do obsługi manewrów na bocznicach wewnątrzzakładowych". Jest jeszcze TKh5353 z DB Schenker. Pewnie redakcja zapomniała o maszynie która brała udział w imprezie w Wolsztynie. O Ol12-7 kolega już napisał
2013-08-06 19:19:59 Autor: wojtus
---.183.154.50.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post Szu:
""TKh49-1 Jest ostatnim czynnym parowozem reprezentującym serię trzyosiowych tendrzaków typu "Ferrum", przeznaczonych do obsługi manewrów na bocznicach wewnątrzzakładowych". Jest jeszcze TKh5353 z DB Schenker. Pewnie redakcja zapomniała o maszynie która brała udział w imprezie w Wolsztynie. O Ol12-7 kolega już napisał"
Dane o parowozach oprócz tych błędów redaktorskich (nawet nie umiecie poprawnie przepisać informacji ze strony skansenu), zostały napisane przed naprawieniem TKh 05353 gdyż posiadam książkę o historii parowozowni w Chabówce z 2005 roku, w której są parowozy z Chabówki zostały przedstawione w takich samych opisach pod zdjęciami parowozów z Chabówki.
2013-08-06 19:28:08 Autor: wojtus
---.183.154.50.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"Ty42-107– Wyprodukowany w 1946 roku. Producentem parowozu były Zakłady Metalowe H. Cegielski w Poznaniu. Od 1998 roku stacjonował w Lokomotywowni Sekcji Eksploatacji Taboru Trakcyjnego w Rybniku, gdzie przez 15 lat oczekiwał napraw"

Parowóz stacjonował w Rybniku od 1992 i był eksploatowany jako czynny parowóz do 1998 roku. Nie wiem skąd pojawiło się to, ze 15 lat oczekiwał napraw, ciekawe jakich napraw, chyba tylko naprawy głównej
2013-08-07 10:28:05 Autor: szymek
---.adsl.inetia.pl

szymek
Istnieje także spora różnica między "skonstruowany", a "wyprodukowany". Autor kilkukrotnie pomylił te dwa słowa. Osoba nie znająca tematu może odnieść wrażenie, że np Ol49-69 była jedynym w swoim rodzaju egzemplarzem i jako prototyp została skonstruowana w 1956 roku. Tak się dzieje gdy artykuły piszą osoby znające kolej jedynie z modeli PIKO.
2013-08-07 23:48:01 Autor: wojtus
---.183.158.152.dsl.dynamic.t-mobile.pl
" Wyprodukowana została w 1947 roku w zakładach Škody w Pilznie i w tym samym roku je opuściła."

To było dziwne gdyby ta lokomotywa została wyprodukowana i nie opuściła by zakładu..
2013-08-07 23:54:06 Autor: WOJTUS
---.183.158.152.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post szymek:
"Istnieje także spora różnica między "skonstruowany", a "wyprodukowany". Autor kilkukrotnie pomylił te dwa słowa. Osoba nie znająca tematu może odnieść wrażenie, że np Ol49-69 była jedynym w swoim rodzaju egzemplarzem i jako prototyp została skonstruowana w 1956 roku. Tak się dzieje gdy artykuły piszą osoby znające kolej jedynie z modeli PIKO."
Tylko w dwóch parowozach napisano ze jest wyprodukowany, w pozostałych skonstruowany. Najlepsze jest to, iż tam gdzie ma być napisane skonstruowany, napisano wyprodukowany. Wychodzi z tego, iż parowóz czeski został wyprodukowany 1947 i tego samego roku opuścił zakłady Skoda. Dobrze, iż nie napisali przy każdym parowozie roku skonstruowania i wyprodukowania parowozu.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5