NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Siedem ofert na prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz

| Martyn Janduła 05.04.2017 21

Siedem ofert na prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz
SandomierzFot. WM4034, CC BY-SA 3.0
Rozpisany przez PKP PLK przetarg dotyczy zaprojektowania i wykonania robót na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Zadanie to przewidziano do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wykonawca najpierw wykona projekt, a później przystąpi do realizacji robót na prawie 100-kilometrowym odcinku.
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego. Zadanie pn. „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to część większego projektu pod nazwą „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020”. Zadanie realizowane będzie na terenie dwóch województw – świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Do 120 km/h

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wszystkich wymaganych robót. W kolejnym etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia. Jak podaje zarządca infrastruktury, wspomniany odcinek był w przeszłości wielokrotnie remontowany, dlatego też nawierzchnia przedstawia zróżnicowany stan techniczny.

Zamawiający chce aby wykonawca przygotował projekt odtworzenia wraz z korektą w granicach terenu kolejowego na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz układu torowego celem przywrócenia jak największej możliwej prędkości – 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych. Przewidziano kompleksową wymianę nawierzchni wraz z dostosowaniem liczebności torów na stacjach do prognozowanych potrzeb przewozowych.

Zakres prac przewiduje również przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych celem osiągnięcia parametrów wymaganych w TSI, budowę kabli telekomunikacyjnych, wymianę zużytych elementów sieci trakcyjnej i dostosowanie jej do ewentualnych zmian w układzie torowym. Zakres prac obejmuje też zastosowanie rozjazdów spawanych i optymalizację połączeń rozjazdowych przy wykonaniu niezbędnego remontu, bez konieczności ich wymiany.

Oferty poza budżetem

PKP PLK otworzyły już koperty z ofertami. Udział w przetargu zgłosiło siedmiu oferentów, których oferty nie zmieściły się niestety w budżecie zamawiającego. Kwota brutto przygotowana na inwestycję to 443,9 mln zł. Najtańsza oferta to z kolei 460 mln zł od Trakcji PRKiI. Druga w kolejności oferta pochodzi od ZUE – 465,9 mln zł brutto. Udział w postępowaniu wzięli również Skanska – 502,4 mln zł brutto, Torpol – 527 mln zł brutto, konsorcjum firm NDI i Balzola – 472 mln zł brutto, Strabag – 518,9 mln zł brutto oraz konsorcjum firm Track Tec, Intop Tarnobrzeg i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego z Zielonki – 536,1 mln zł brutto.

Kryterium oceny ofert w przetargu jest kilka. 60% wagi stanowi cena, 30% czas zamknięć torowych, 10% doświadczenie personelu. Wszyscy oferenci zaproponowali termin wykonania prac równy 39 miesięcy. Okres gwarancji również jest tożsamy i wynosi 72 miesiące.

Więcej na temat inwestycji kolejowych w województwie świętokrzyskim piszemy tutaj. W przyszłości po wyremontowanym odcinku mają pojechać pociągi pospieszne w relacji Rzeszów – Sandomierz – Warszawa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kielce (83)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kielce (83)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5