Rozpisany przez PKP PLK przetarg dotyczy zaprojektowania i wykonania robót na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Zadanie to przewidziano do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wykonawca najpierw wykona projekt, a później przystąpi do realizacji robót na prawie 100-kilometrowym odcinku.
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego. Zadanie pn. „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to część większego projektu pod nazwą „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020”. Zadanie realizowane będzie na terenie dwóch województw – świętokrzyskiego i podkarpackiego.
Do 120 km/hCałość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wszystkich wymaganych robót. W kolejnym etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia. Jak podaje zarządca infrastruktury, wspomniany odcinek był w przeszłości wielokrotnie remontowany, dlatego też nawierzchnia przedstawia zróżnicowany stan techniczny.
Zamawiający chce aby wykonawca przygotował projekt odtworzenia wraz z korektą w granicach terenu kolejowego na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz układu torowego celem przywrócenia jak największej możliwej prędkości – 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych. Przewidziano kompleksową wymianę nawierzchni wraz z dostosowaniem liczebności torów na stacjach do prognozowanych potrzeb przewozowych.
Zakres prac przewiduje również przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych celem osiągnięcia parametrów wymaganych w TSI, budowę kabli telekomunikacyjnych, wymianę zużytych elementów sieci trakcyjnej i dostosowanie jej do ewentualnych zmian w układzie torowym. Zakres prac obejmuje też zastosowanie rozjazdów spawanych i optymalizację połączeń rozjazdowych przy wykonaniu niezbędnego remontu, bez konieczności ich wymiany.
Oferty poza budżetemPKP PLK otworzyły już koperty z ofertami. Udział w przetargu zgłosiło siedmiu oferentów, których oferty nie zmieściły się niestety w budżecie zamawiającego. Kwota brutto przygotowana na inwestycję to 443,9 mln zł. Najtańsza oferta to z kolei 460 mln zł od Trakcji PRKiI. Druga w kolejności oferta pochodzi od ZUE – 465,9 mln zł brutto. Udział w postępowaniu wzięli również Skanska – 502,4 mln zł brutto, Torpol – 527 mln zł brutto, konsorcjum firm NDI i Balzola – 472 mln zł brutto, Strabag – 518,9 mln zł brutto oraz konsorcjum firm Track Tec, Intop Tarnobrzeg i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego z Zielonki – 536,1 mln zł brutto.
Kryterium oceny ofert w przetargu jest kilka. 60% wagi stanowi cena, 30% czas zamknięć torowych, 10% doświadczenie personelu. Wszyscy oferenci zaproponowali termin wykonania prac równy 39 miesięcy. Okres gwarancji również jest tożsamy i wynosi 72 miesiące.
Więcej na temat inwestycji kolejowych w województwie świętokrzyskim piszemy
tutaj. W przyszłości po wyremontowanym odcinku mają pojechać pociągi pospieszne w relacji
Rzeszów – Sandomierz – Warszawa.