NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siedem nowych połączeń SuperRegio? PR złożyły wniosek w UTK

| Jakub Madrjas 08.04.2020 8,3k

Siedem nowych połączeń SuperRegio? PR złożyły wniosek w UTK
Fot. PR
Polregio złożyło do Urzędu Transportu Kolejowego wnioski o przyznanie otwartego dostępu na siedmiu nowych trasach krajowych. Nowe połączenia komercyjne mogłyby ruszyć od 14 czerwca tego roku. 
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski Polregio dotyczące przyznania decyzji w sprawie otwartego dostępu na siedmiu trasach krajowych:

  • Białystok – Zielona Góra Główna i w relacji powrotnej (p. Warszawę i Poznań),
  • Gdynia Główna – Wrocław Główny i w relacji powrotnej (p. Poznań i Bydgoszcz),
  • Gdynia Główna – Poznań Główny i w relacji powrotnej (p. Bydgoszcz),
  • Gdańsk Główny – Kołobrzeg i w relacji powrotnej,
  • Olsztyn Główny – Kołobrzeg i w relacji powrotnej (przez Gdańsk i Słupsk),
  • Wrocław Główny – Kołobrzeg i w relacji powrotnej (przez Poznań i Piłę),
  • Wrocław Główny – Świnoujście i w relacji powrotnej (przez Kostrzyn i Rzepin).

Wnioski sprzed pandemii

Jak czytamy w zawiadomieniu, Polregio planuje uruchomić nowe usługi w weekendy od 14 czerwca 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. Większość połączeń ma mieć charakter całoroczny. Relacje z Olsztyna do Kołobrzegu oraz z Wrocławia do Kołobrzegu i Świnoujścia mają być realizowane wyłącznie w wakacje. Przed wydaniem decyzji może zostać zbadany wpływ nowych połączeń na te już funkcjonujące, ale tylko na wniosek Ministerstwa Infrastruktury, samorządów lub innych przewoźników. 

Według zawiadomienia marką nowych połączeń będzie SuperRegio, uruchomione w maju ubiegłego roku. PR planują obsługę zmodernizowanymi pojazdami EN57 AL/ ALd/ ALc/ AKŁ/ AKM, EN57 FPS lub ED 72Ac. 

Jak czytamy w dokumentach, wnioski Polregio wpłynęły do UTK 6 grudnia 2019 roku, a więc na długo przed rozwinięciem się pandemii COVID-19. Potrzebowały one jednak uzupełnienia, dlatego urząd opublikował je dopiero teraz. Można zakładać, że ewentualne uruchomienie połączeń będzie zależeć od sytuacji epidemicznej i gospodarczej w kraju.

Na razie wszystkie połączenia komercyjne zawieszone

Pierwsze wnioski o dostęp do tras krajowych według procedury otwartego dostępu Przewozy Regionalne złożyły w 2018 roku. UTK sukcesywnie wydawał kolejne zezwolenia. Pierwsze trasy podano w czerwcu ubiegłego roku. Wciąż nie wykorzystano wszystkich udzielonych zgód, np. na wykorzystanie trasy z Łodzi i Katowic do Gdyni. Przewoźnik nie ma też takiego obowiązku; złożenie wniosków i uzyskanie zgód nie oznacza automatycznie, że połączenia zostaną uruchomione, a jedynie że przewoźnik będzie miał taką możliwość. 

Jak podsumowuje rzecznik Polregio Dominik Lebda, pociągi SuperRegio kursowały dotąd (w różnych terminach) na trasach: Kraków – Zator – Kraków, Katowice – Zator – Katowice, Ostrowiec Świętokrzyski – Wrocław – Ostrowiec Świętokrzyski. Z uwagi na sytuację epidemiczną połączenia te są czasowo zawieszone. – Pociągi o nazwie SuperRegio pozostają w naszej ofercie połączeń komercyjnych i nie planujemy zmian w tym zakresie – mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5