Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Rosyjskie unowocześnią systemy sterowania ruchem w Serbii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Rosyjskie unowocześnią systemy sterowania ruchem w Serbii
fot. RŻD International
Zgodnie z zawartymi właśnie porozumieniami między Rosją a Serbią spółka RŻD International będzie modernizować systemy sterowania ruchem wraz ze stworzeniem centrum dyspozytorskiego. Koleje Rosyjskie i Republika Serbii podpisały umowę o „wspólnej realizacji” projektu modernizacji linii kolejowej Belgrad – Vrbnica – Czarnogóra (Bar).

W ramach zawartego właśnie dodatkowego kontraktu – będącego pierwszym efektem memorandum ze stycznia 2019 r. – spółka RŻD International odnowi i zmodernizuje systemy związane ze sterowaniem ruchem kolejowym i komunikacją. Powstać ma też nowe centrum dyspozytorskie.

W tym tygodniu władze Serbii, Rosji i Kolei Rosyjskich podpisały również umowę o wspólnej realizacji projektu związanego z przebudową infrastruktury kolejowej na odcinku Valjevo – granica z Czarnogórą. To część linii łączącej Belgrad z Barem na adriatyckim wybrzeżu. Strony zobowiązały się do „aktywnego rozwijania wzajemnie korzystnej współpracy”. Według wcześniej zawartego memorandum strona rosyjska ma być odpowiedzialna za dokumentację projektową z perspektywą realizacji prac.

Rosja i Serbia współpracują przy przebudowie infrastruktury kolejowej od wielu lat. Koleje Rosyjskie uczestniczyły do tej pory w modernizacji ponad 200 km infrastruktury kolejowej w różnych regionach Serbii. Obecnie trwają prace przy budowie tunelu w Čortanovci i wiaduktu w równinie zalewowej Dunaju na odcinku Stara Pazova – Nowy Sad linii Belgrad – Budapeszt.

Pierwszą umowę, o wartości 940 mln dolarów, RŻD International i Koleje Rosyjskie zawarły w 2013 r. Obejmuje ona budowę drugiego toru wraz z elektryfikacją na 15-kilometrowym odcinku linii Belgrad – Pancewo, przebudowę sześciu odcinków o łącznej długości 112 km wchodzących w skład paneuropejskich korytarzy transportowych, przebudowę (wraz z dobudową drugiego toru) 40,4 km linii Stara Pazova – Nowy Sad, przebudowę 77,6-kilometrowego odcinka Resnik – Valjevo na linii z Belgradu do Baru, a także dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych.

Drugi kontrakt – o wartości 230 mln euro – został zawarty na początku tego roku. Obejmuje on drugi etap przebudowy linii Stara Pazova – Nowy Sad wraz z jej dostosowaniem do prędkości 200 km/h. RŻD International przygotowuje także dokumentację projektową dla przebudowy 210-kilometrowej trasy Valjevo – Vrbnica – granica z Czarnogórą.


Projekty RŻD na terenie Serbii, mat. RŻD International
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Michał Szymajda 20 marca 2023

Rosyjsko-Fińskie Allegro odstawione. Czy pociągi trafią na Ukrainę?

Tabor i technika

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

ÖBB Rail Cargo z nową spółką w Serbii

Biznes

ÖBB Rail Cargo z nową spółką w Serbii

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2023

Most Krymski: Ruch wznowiony, czy przeprawa kolejowa wytrzyma?

Infrastruktura

Most na Krym częściowo zniszczony

Infrastruktura

Most na Krym częściowo zniszczony

simetra 08 października 2022

Zobacz również:

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Michał Szymajda 20 marca 2023

Rosyjsko-Fińskie Allegro odstawione. Czy pociągi trafią na Ukrainę?

Tabor i technika

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

ÖBB Rail Cargo z nową spółką w Serbii

Biznes

ÖBB Rail Cargo z nową spółką w Serbii

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2023

Most Krymski: Ruch wznowiony, czy przeprawa kolejowa wytrzyma?

Infrastruktura

Most na Krym częściowo zniszczony

Infrastruktura

Most na Krym częściowo zniszczony

simetra 08 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5