Partnerzy serwisu:
Biznes

Sejmowa Komisja Infrastruktury w siedzibie CEMM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
24-06-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów tworzonym przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego odbyło się wyjazdowe posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury. Parlamentarzyści zapoznali się z nowymi zasadami dotyczącymi egzaminowania maszynistów, które zaczną obowiązywać od 2023 r., a także z działaniem symulatorów: lokomotyw elektrycznej i manewrowej oraz elektrycznego zespołu trakcyjnego.

– W Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów egzaminy będziemy przeprowadzać w sposób bardzo nowoczesny i innowacyjny. Będziemy drugim państwem w Europie, po Holandii, który będzie wykorzystywać nowoczesne symulatory. Umożliwiają one zasymulowanie sytuacji trudnych, do których w praktycznej jeździe nie dochodzi na co dzień. Proces niezależnej weryfikacji wiedzy i umiejętności maszynistów ma kluczowe znaczenie i wpływ na bezpieczeństwo systemu kolejowego – powiedział w trakcie prezentacji CEMM dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Jak podaje UTK, oprócz członków Sejmowej Komisji Infrastruktury w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Najwyższej Izby Kontroli oraz kierownictwo UTK.

Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów od 2023 r. będzie głównym ośrodkiem egzaminacyjnym dla osób wchodzących do zawodu maszynisty, czyli ubiegających się o licencję i świadectwo maszynisty. Zapewni miarodajne, porównywalne i powtarzalne prowadzenie egzaminów różnych kategorii egzaminacyjnych.

Zmiany w egzaminowaniu maszynistów

Od 1 stycznia 2023 r. egzaminy na licencję maszynisty oraz pierwsze świadectwo maszynisty będą państwowe. Będzie przeprowadzał je Prezes UTK w Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. Powstanie prowadzony przez Prezesa UTK rejestr egzaminatorów – osób, które będą uprawnione do przeprowadzania egzaminów zarówno z ramienia Prezesa UTK, jak i w ośrodkach szkolenia.

Prowadzony będzie także krajowy rejestr maszynistów i prowadzących pojazdy kolejowe, gromadzący w jednym miejscu wszelkie informacje o osobach uprawnionych do prowadzenia pojazdów kolejowych, posiadanych przez nich uprawnieniach i kwalifikacjach, a także o przebiegu ścieżki zawodowej. Rejestr umożliwi stałe monitorowanie zatrudnienia maszynistów i ich uprawnień oraz pozwoli na skuteczną wymianę informacji pomiędzy pracodawcami w ramach zarządzania ryzykiem. Zasilanie rejestru w niezbędne dane stanie się ustawowym obowiązkiem podmiotów zatrudniających maszynistów.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij