NUMER 12/2021
NUMER 12/2021
Temat numeru:
Infrastruktura kolejowa
szukaj
Śledź nas:

Seat uruchomił połączenie kolejowe między fabrykami aut w Katalonii i Portugalii

| inf. pras., oprac. ms 02.12.2021 1k

Seat uruchomił połączenie kolejowe między fabrykami aut w Katalonii i Portugalii
Fot. Seat
Seat uruchomił połączenie kolejowe między fabrykami aut w Katalonii i Portugalii
Seat uruchomił połączenie kolejowe między fabrykami aut w Katalonii i Portugalii
Seat zbudował nową linię kolejową między fabrykami w Martorell i Palmeli, która umożliwi przewiezienie ponad 20 000 samochodów rocznie, zmniejszając liczbę przejazdów drogowych o 2 400. Podczas jednego transportu każdy z pociągów przewiezie około 200 pojazdów, redukując tym samym emisję CO2. Nowe rozwiązanie stanowi część planu „Move to Zerø”, którego celem jest ograniczenie wpływu produkcji na środowisko do niezbędnego minimum.
Nowa linia kolejowa łączy fabrykę w Martorell (Hiszpania) z fabryką Volkswagen Autoeuropa znajdującą się w miejscowości Palmela (Portugalia). Według wyliczeń linia obsłuży transport ponad 20 000 pojazdów rocznie, co pozwoli uniknąć 2 400 przejazdów ciężarówek i zmniejszyć emisję CO2 o 43%.

Do tej pory pojazdy produkowane w Martorell były transportowane koleją do Salobral (Madryt), a stamtąd dostarczane ciężarówkami do różnych punktów sprzedaży. Dzięki nowej linii samochody mają docierać bezpośrednio do fabryki w miejscowości Palmela, skąd nastąpi ich przewóz ciężarówkami do oddalonego o 75 km magazynu dystrybucyjnego w miejscowości Azambuja. Pojazdy wyprodukowane w portugalskiej fabryce będą przewożone pociągiem powrotnym do portu w Barcelonie, skąd zostaną rozprowadzone drogą lądową do różnych regionów Hiszpanii, na południe Francji oraz statkami do miejsc docelowych znajdujących się w basenie Morza Śródziemnego.

– Pociąg jest przyjaznym dla środowiska, opłacalnym i wydajnym środkiem transportu. Z tych względów nowa linia kolejowa pomaga w dążeniu do zmniejszenia śladu węglowego i przybliża nas do celu, jakim jest zrównoważony rozwój logistyczny – tłumaczy Herbert Steiner, wiceprezes ds. produkcji i logistyki w Seacie. – Projekt ten jest częścią strategii „One Production” fabryk Grupy Volkswagen na Półwyspie Iberyjskim i ma na celu optymalizację zasobów, wywołanie synergii pomiędzy centrami produkcyjnymi oraz zwiększenie wydajności – dodaje.

Nowa linia kolejowa obsługiwana jest przez Pecovasa Renfe Mercancías. Pociąg, który ją obsługuje, składa się z 16 wagonów, a jego maksymalna długość wynosi 500 metrów. Jest w stanie przewieźć do 184 pojazdów podczas jednego przejazdu. Według planów, od 2023 roku pociąg zostanie wyposażony w dwa dodatkowe wagony, przez co wydłuży się o kolejne 50 metrów i umożliwi przewóz około 200 samochodów.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom liczba przejazdów ciężarówkami zmniejszy się o 2 400, co oznacza redukcję emisji CO2 o prawie 1 000 ton. Wraz z pojawieniem się lokomotyw hybrydowych, do 2024 roku uda się osiągnąć neutralność emisyjną.

Nowa trasa kolejowa stanowi uzupełnienie dotychczas istniejącej linii Autometro łączącej zakład w Martorell z portem w Barcelonie. Seat eksportuje ponad 80% samochodów produkowanych w hiszpańskiej fabryce. Od 2008 roku zrealizowano przewóz prawie 1,3 mln pojazdów i tym samym zmniejszono ruch drogowy o ponad 300 000 przejazdów ciężarówek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2021
NUMER 12/2021
Tematem najnowszego numeru miesięcznika jest infrastruktura kolejowa i sytuacja firm budowlanych. Trwa luka inwestycyjna - za kolejne lata przynieść mają kumulację inwestycji. Rozmawiamy na ten temat z organizacjami branżowymi i największymi firmami sektora. Poza tym piszemy m. in. o nowym rozkładzie jazdy pociągów, nowych Elfach Kolei Dolnośląskich i trzeciej linii warszawskiego metra. Zachęcamy do prenumeraty!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5