NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Schweerbau i SBM wygrywają przetarg na wojskowy remont linii 410

| Kasper Fiszer 01.02.2019 8,4k

Schweerbau i SBM wygrywają przetarg na wojskowy remont linii 410
Nieczynny tor linii 410fot. Axe, lic. CC BY-SA 4.0
W marcu PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają podpisać umowę na przeprowadzenie nietypowego remontu linii kolejowej nr 410 pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem, który można nazwać odtworzeniowym. Na części objętego inwestycją odcinka toru kolejowego obecnie nie ma. Przedsięwzięcie finansowane jest z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej.
Na początku roku opublikowaliśmy na naszych łamach krótkie podsumowanie planów inwestycyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej w zakresie transportu kolejowego. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć, które zamierza sfinansować resort, jest przywrócenie przejezdności i remont linii 410 na odcinku Grotniki Drawskie – Drawno. Cały ten fragment dawnego ciągu Grzmiąca – Kostrzyn pozostaje obecnie nieczynny.

PLK decyduje o wyborze pomimo przekroczenia kosztorysu

Już w zeszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt i realizację robót. Oferty w postępowaniu złożyły trzy podmioty Porr, konsorcjum Roberpol i Rover Alcisa oraz konsorcjum Schweerbau i SBM. Najtańsza spośród ofert przekraczała zakładany budżet – zarządca infrastruktury planował wydać na przeprowadzenie robót ok. 134,5 mln zł, podczas gdy Schweerbau i SBM oczekiwały 166 mln 506 tys. 79 zł i 8 gr brutto.

Mimo to PKP PLK rozstrzygnęły przetarg i wybrały ofertę wspomnianego konsorcjum (dwie pozostałe zostały odrzucone). – Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest na marzec 2019 r. – powiedział nam Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Realizacja zamówienia będzie trwać wyjątkowo długo, bo zakończenie wszystkich robót planowane jest na rok 2026.

Nie będzie żadnych robót związanych z ruchem pasażerskim

– W ramach zadania zmodernizowane zostaną: nawierzchnia kolejowa na długości około 55,5 km, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowo-drogowe oraz punkty ładunkowe na stacji Złocieniec – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Planowana jest także zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią podwyższenie poziomu bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów i drogowego – dodaje. W projekcie nie uwzględniono natomiast żadnych elementów związanych z obsługą ewentualnego ruchu pasażerskiego.

– Prace przystosują remontowany odcinek linii do prędkości 80 km/godz. – zapowiada Zbigniew Wolny. Inwestycja będzie o tyle nietypowa, że na znaczącym odcinku będzie oznaczać de facto odtworzenie, a nie remont torowiska. – Pomiędzy Mirosławcem a Kaliszem Pomorskim torów nie ma – przyznaje bowiem nasz rozówca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5