Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz
Fot. Henry Mühlpfordt
Elektryfikacja linii kolejowej z Drezna do Görlitz jest jednym z najpilniejszych działań w saksońskiej polityce transportowej w sektorze kolejowym. Trwają starania, aby teraz rząd federalny wpisał przebudowę tego 100-kilometrowego odcinka transgranicznego na listę priorytetowych inwestycji na najbliższe lata.

Minister transportu Martin Dulig rozpoczął rozmowy o projekcie elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz ze starostami powiatowymi Berndem Lange z Görlitz i Michaelem Harigiem z Bautzen. 

Ogromne znaczenie dla regionu


– Zwróciłem się do Federalnego Ministra Transportu, Volkmara Wissinga, oraz prezesa zarządu Deutsche Bahn, Richarda Lutza, o ponowną ocenę projektu. Dzięki temu pomysł elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz może zostać zakwalifikowany przez rząd federalny jako potencjalnie potrzebny. To doprowadzi do dalszych działań dążących do realizacji tego projektu – przekazał Martin Dulig, niemiecki minister transportu. Aktualnie rząd federalny opracowuje nowe kryteria i wytyczne dla stworzenia listy projektów kolejowych.

Dla Wolnego Kraju Związkowego Saksonii elektryfikacja trasy z Drezna do Görlitz – wraz z rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej z Chemnitz do Lipska – ma ogromne znaczenie. Kraj Związkowy poniósł już nawet część kosztów związanych z planowaniem inwestycji. Na ten cel przeznaczono 10 mln euro z własnych środków, co miałoby przyspieszyć realizację całego przedsięwzięcia.

Także dla połączeń do Wrocławia


– Teraz oczekujemy, że rząd federalny i koleje również wpiszą modernizację linii na listę swoich priorytetów – podkreśla minister Dulig. Jak wyjaśnia Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Transportu, elektryfikacja trasy z Drezna do Görlitz jest ważna nie tylko ze względu na szybsze i nowocześniejsze połączenie mieszkańców wschodniej części kraju związkowego ze stolicą Niemiec, ale także ze względu na wspieranie zmian strukturalnych na Łużycach.

O potrzebie elektryfikacji niemieckich linii transgranicznych apelowały już dwa lata temu organizacje ochrony środowiska Deutsche Umwelthilfe oraz Allianz pro Schiene. Wśród pięciu tras wskazywano właśnie linię z Drezna do Görlitz z przedłużeniem do Zgorzelca, co poprawiłoby połączenia kolejowe Drezna z Wrocławiem. Zwłaszcza, że po polskiej stronie nie tak dawno zelektryfikowano odcinek Zgorzelec – Węgliniec. Jak wskazywały oba stowarzyszenia, sektor kolejowy nie tylko będzie mógł zmniejszyć emisję CO2 poprzez zastąpienie pociągów i lokomotyw spalinowych taborem z napędem elektrycznym. Ważnym czynnikiem będzie także zwiększenie konkurencyjności kolei w porównaniu z transportem drogowym, gdyż pociągi elektryczne są tańsze i szybsze niż spalinowe.



Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij