Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Są oferty na zaprojektowanie elektryfikacji linii z Ełku do Korsz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Są oferty na zaprojektowanie elektryfikacji linii z Ełku do Korsz
Fot. PKP PLKSzlak Ełk - Korsze
PKP PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie prac wartych ponad pół miliarda zł. Zarządca infrastruktury planuje dokonać modernizacji oraz elektryfikacji odcinka linii kolejowej nr 38 z Ełku do Korsz. Efektem prac będzie przede wszystkim znaczne skrócenie czasu jazdy pociągu.

PKP PLK szukają wykonawcy, który opracuje dokumentację przetargową dla projektu pn.: "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją". Wykonawca będzie również zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego. Projekt swym zakresem obejmuje linię kolejową nr 38 (Białystok – Głomno) na odcinku Ełk – Korsze, od km 103,706 do km 202,700 (o łącznej długości 98,994 km) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także elektryfikację tego odcinka linii kolejowej. W całości znajduje się ona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Cztery oferty

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Europejskiego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Koszt prac szacowany jest na 578,5 mln zł brutto, zaś na opracowanie dokumentacji przetargowej PLK przeznaczyły ok. 28,2 mln zł brutto. Składanie ofert już się zakończyło, a PLK oceni je teraz pod kątem ceny – 60%, terminu wykonania zamówienia – 20% oraz dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego – 20%. Sam projekt powstać ma do marca 2020 roku. Realizację robót zaplanowano w okresie od października 2020 r. do września 2023 r.

Ofert w przetargu wpłynęły cztery. Tylko trzy mieszczą się w założonym przez zamawiającego budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Multiconsult Polska wraz z Transprojektem Gdańskim. Firmy zaoferowały prace za 19,8 mln zł brutto oraz skrócenie terminu przygotowania dokumentacji o 60 dni.

Kolejne jest konsorcjum firm Net Engineering oraz S.T.I. Polska – 21,3 mln zł brutto i skrócenie czasu prac o 60 dni. Nieco droższą ofertę złożyło konsorcjum Idom Inżynieria Architektura i Doradztwo z Idom Consulting Engineering – 22 mln zł brutto. Najdroższa oferta pochodzi od TPF, który zadeklarował opracowanie dokumentacji za 29,8 mln zł brutto i również skrócenie prac o 60 dni.

Zakres prac

Projekt swym zakresem obejmuje całkowitą modernizację linii na odcinku. PKP PLK dokonają całkowitej wymiany nawierzchni kolejowej w torach głównych zasadniczych z zabudową 61 nowych rozjazdów na całym odcinku. W planach jest również elektryfikacja linii na odcinku 94 km.

Remont przejdą wszystkie stacje i przystanki na odcinku Ełk – Korsze. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Zostaną wybudowane perony o wysokości 0,76 m powyżej główki szyny z dostosowaniem dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronach pojawią się z kolei elementy małej architektury.

Szybciej o pół godziny

Pracom modernizacyjnym zostanie poddanych 78 przejazdów i przejść w poziomie szyn, w tym ze zmianą kategorii przejazdów na których przekroczony jest iloczyn ruchu oraz likwidacją 2 przejazdów. Z kolei 5 wiaduktów kolejowych, 15 mostów, 122 przepusty, 1 przejście podziemne i 2 mury oporowe przejdą remonty lub przebudowy.

Wykonane zostanie ujednolicenie systemów sterowania ruchem kolejowym na wszystkich posterunkach. Zakłada się poprawę przepustowości i skrócenie czasu przejazdu z Olsztyna do Ełku przez Korsze. Po pracach modernizacyjnych prędkość pociągów ma wzrosnąć do 120 km/h, zaś towarowych do 100 km/h. Skróci to czas podróży z Ełku do Olsztyna przez Korsze o ok. 32 minuty z 1h 36 min. do ok. 1h 04 min.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5