Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co słychać na linii radomskiej? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na linii kolejowej z Warszawy do Radomia trwa modernizacja odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Polskie Linie Kolejowe informują co już udało się zbudować.

Pomiędzy Czachówkiem a Warką modernizowany jest już drugi tor. Prace zakończono na odcinku ponad 5 km. Na pozostałych fragmentach trasy przygotowywany jest tłuczeń oraz układane są podkłady kolejowe. Na 20-km odcinku trasy z Czachówka do Warki ustawiono już słupy trakcyjne. Wkrótce rozpocznie się wywieszanie sieci. Drugim torem pomiędzy Czachówkiem a Warką pociągi mają pojechać w II połowie tego roku. Od października 2019 roku pociągi już jeżdżą pierwszym nowym torem.

Z nowych peronów przy nowym torze pasażerowie korzystają w Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach, Warce i Chynowie. Na peronach są ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowe oświetlenie. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające.

Wykonawca buduje perony przy drugim torze. Układane są ścianki peronowe oraz powstaje konstrukcja peronów. Lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Warka Miasto w pobliżu ul. Lotników. Jeszcze w tym roku powstaną dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów.

Nowy most nad Pilicą

W ramach inwestycji przebudowany został most nad Pilicą w Warce. Stary jednotorowy most został rozebrany w październiku 2019 roku. W jego miejscu ustawiono dwie nowe 3-przęsłowe konstrukcje. Ich łączna waga to ponad 4800 ton. Teraz pociągi pojadą po dwóch torach. Na moście położony jest już beton. Wykonywana jest ochrony antykorozyjna przęseł.

Zniknie „wąskie gardło” pomiędzy Warką a Radomiem


Wykonawca prowadzi też prace na odcinku z Warki do Radomia. Dotychczas był to jednotorowy odcinek, co znacznie ograniczało przepustowość. Teraz budowany jest drugi tor, który umożliwi uruchamianie większej liczby połączeń. Nowy tor ułożono już na odcinku ponad 11 kilometrów. Wykonawca wzmacnia grunt i nasypy pod budowę toru na pozostałych fragmentach trasy. Wbił już ponad połowę pali, które stabilizują grunt. Montowane są rozjazdy. Obok toru ustawiane są nowe słupy trakcyjne.

Dla podróżnych – lepszy dostęp i nowe przystanki

Pasażerowie zyskają nowoczesne perony. Powstaną na stacji Dobieszyn oraz na 6 przystankach: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Wszystkie dostosowane będą do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano montaż ławek i tablic informacyjnych. Na stacji w Dobieszynie oraz na przystankach w Grabowie i Strzyżynie widać już zarysy nowych, wyższych platform. Wkrótce rozpocznie się układanie płyt peronowych.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, które ułatwią dostęp do kolei: Stara Wola, Radom Brzustówka i Radom Gołębiów.

Inwestycja obejmuje też budowę lub przebudowę kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą bezpieczeństwo kursowania pociągów. Podobny efekt przyniosą skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami, które usprawnią komunikację. Zmodernizowanych zostanie 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

Z Warszawy do Radomia atrakcyjne podróże

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.

Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5