NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

W czerwcu podróżni skorzystają z nowego przystanku Rzeszów Zachodni

| inf. pras. 16.04.2019 27

W czerwcu podróżni skorzystają z nowego przystanku Rzeszów Zachodni
Przystanek Rzeszów ZachodniFot. PKP PLK
Postępują prace w ramach przebudowy stacji Rzeszów. Za dwa miesiące podróżni skorzystają z nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Wymienione zostały kilkusettonowe konstrukcje trzech mostów przy Alei Wyzwolenia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 205 mln zł, m.in. dzięki windom zapewni lepszą obsługę pasażerów.
W czerwcu 2019 r. z przystanku Rzeszów Zachodni skorzystają podróżni pociągów kursujących na trasie Ocice – Rzeszów. Zwiększy się dostęp do kolei w stolicy Podkarpacia. Już kończy się budowa 200 m peronu. Zakończono konstrukcję pochylni, która ułatwi pasażerom, w tym osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, dojście na peron. Montowane są ławki. Dobrą orientację w podróży zapewnią gabloty i tablice informacyjne.

Na nowym przystanku powstaje także drugi peron – wyspowy. Zapewni on obsługę podróżnych na linii Kraków – Rzeszów – Przemyśl (nr 91). Obiekt będzie w pełni przygotowany do komfortowej obsługi podróżnych. Wykonawca już buduje szyb windowy. Powstają schody, układane są płyty peronowe. Z tego obiektu podróżni skorzystają od grudnia br. – od nowego rozkładu jazdy.

Trzy nowe mosty – gwarancja sprawnych podróży

PLK zakończyły montaż trzech kolejowych mostów nad Aleją Wyzwolenia. Po dwóch odbywa się już płynny ruch pociągów. Ostatnią nową 16-tonową konstrukcję zamontował specjalny dźwig nocą 11/12 kwietnia. Wykonawca rozpoczął już na niej układanie toru i zabudowę sieci trakcyjnej. Trzy nowe obiekty zwiększają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym. Do przebudowy mostów, których konstrukcje stalowe ważą 485 ton, użyto m.in. 120 ton zbrojenia i ponad 850 m3 betonu. Przyczółki obiektów posadowiono na blisko 160 palach o długości 15 m. Prace przy mostach – rozbiórkę starych obiektów i montaż nowych, zaplanowano i prowadzono głównie nocą, aby maksymalnie ograniczyć zmiany w ruchu drogowym.

Stacja Rzeszów

Kontynuowana jest przebudowa grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej w zachodniej części stacji Rzeszów. W połowie roku rozpoczną się prace w centralnej części stacji. Planowana jest także przebudową wiaduktu przy ul. Batorego. Obiekt nie tylko będzie lepiej służył kolei lecz znacznie usprawni komunikację drogową. Częścią inwestycji jest także przebudowa przejazdu przy ul. Marii Konopnickiej.

Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”.
Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5