Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Porr z umową na odcinek Bytom – Zabrze [aktualizacja[

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Porr z umową na odcinek Bytom – Zabrze [aktualizacja[
Fot. PORR
Zgodnie z naszą zapowiedzią z ubiegłego tygodnia, PKP PLK podpisała umowę z Porr na remont krótkiego odcinka Metropolitalnej Obwodnicy Kolejowej. 

Przed rokiem PKP PLK ogłosiła przetarg na prace na odcinkach linii 132 i 138 i kilku kolejnych, skupiające się na trasach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka w ramach północnej obwodnicy kolejowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. To trasa mająca potencjalnie bardzo duże znaczenie dla całej metropolii.

Pierwotnie ten etap prac miał zostać zrealizowany do 2020 roku, ale opóźniły się prace nad studium wykonalności. Ogłoszenie przez PLK przetargu dopiero w ubiegłym roku spowodowało, że postępowanie przypadło na "górkę" cenową. W pierwszym z dwóch zadań zgłosiło się tylko trzech wykonawców, w zadaniu drugim – jeden. Wszystkie oferty znacznie przekraczały kosztorys. 

Na razie tylko jedno zadanie


PKP PLK stosunkowo szybko (w ciągu dwóch miesięcy od czerwcowego otwarcia ofert) zdecydowała o unieważnieniu zadania drugiego, które obejmowało przede wszystkim odcinek linii nr 161 Katowice Szopienice Płn. – Chorzów Stary. W zakresie tej części oferta Trakcji PRKiI opiewała na 425 mln złotych, przy kosztorysie na poziomie 217 mln złotych. Kolejne dwa miesiące zajął wybór wykonawcy w zadaniu nr 1. Zwyciężył Porr z ofertą 315,6 mln złotych przy wartym 213 mln złotych kosztorysie. 

Umowy na realizację prac wciąż jednak nie podpisano. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", stanie się to w przyszłym tygodniu. Warto przypomnieć, że w grudniu Sejm przegłosował dokapitalizowanie PKP PLK PLK kwotą 1,8 mld złotych z przeznaczeniem na dofinansowanie projektów, w których przekroczony został kosztorys.

Zadanie, które ma wykonać Porr obejmuje prace na czterokilometrowym odcinku linii nr 132 Bytom – Zabrze Biskupice i dalej na fragmencie linii nr 147 do p. odg. Maciejów, a także na piętnastokilometrowym odcinku linii nr 180 od posterunku Dorota do Mysłowic Brzezinki. Prace obejmą też tor nr 3 na linii 188 w stacji Bytom Bobrek. Prace z dziedziny sterowania ruchem na tejże stacji PKP PLK zleciła oddzielnie.

Aktualizacja: Umowa z Porr podpisana

W unijnym biuletynie zamówień publicznych jest informacja o podpisaniu umowy z wykonawcą w dniu 15 stycznia. 

Jest to zatem kolejna, szósta już inwestycja kolejowa, realizowana przez Porr na południu Polski. Wartość wszystkich sześciu kontraktów to 1,5 miliarda złotych (netto). Należą do nich m.in. podpisane w ubiegłym roku umowy na odcinki Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, Katowice – Tychy czy Toszek – Stare Koźle.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Kledzik (PORR): Kolej i drogi trzeba traktować równo

Biznes

Kledzik (PORR): Kolej i drogi trzeba traktować równo

Łukasz Malinowski 04 września 2022

PORR: Przetargów jest bardzo mało!

Infrastruktura

PORR: Przetargów jest bardzo mało!

Łukasz Malinowski 21 sierpnia 2021

PORR: Inwestycje publiczne sprzymierzeńcem budowlanki

Infrastruktura

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Kledzik (PORR): Kolej i drogi trzeba traktować równo

Biznes

Kledzik (PORR): Kolej i drogi trzeba traktować równo

Łukasz Malinowski 04 września 2022

PORR: Przetargów jest bardzo mało!

Infrastruktura

PORR: Przetargów jest bardzo mało!

Łukasz Malinowski 21 sierpnia 2021

PORR: Inwestycje publiczne sprzymierzeńcem budowlanki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5