Partnerzy serwisu:
Pasażer

Racibórz i Wodzisław Śl. z połączeniami nad morze – ale tylko w jedną stronę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Racibórz i Wodzisław Śl. z połączeniami nad morze – ale tylko w jedną stronę
fot. M. Szymajda
Od kilku dni kursują sezonowe pociągi do najpopularniejszych polskich kurortów. Mieszkańcy części miast położonych w południowej części województwa śląskiego mają możliwość skorzystania z połączeń, ale tylko w drodze nad morze. W kierunku przeciwnym te same miasta zostaną bowiem ominięte.

Jak co roku, PKP Intercity uruchomiło szereg pociągów wakacyjnych, które komunikują większość dużych miast kraju z najpopularniejszymi kurortami nadmorskimi. Jednym z nich jest TLK „Wydmy”. Jego trasa jest nietypowa, bo wiedzie nieużywaną na co dzień w ruchu pasażerskim Magistralą Węglową na odcinku Chorzew-Siemkowice – Zduńska Wola-Karsznice, a także linią nr 146, która ma znaczenie wyłącznie w ruchu towarowym.

Nie zachowano takiej samej trasy w obu kierunkach ruchu

Przebieg kursu jest niecodzienny także z uwagi na odcinek pomiędzy stacją początkową (leżący tuż za granicą polsko-czeską Bogumin) a Katowicami. W kierunku Łeby i Helu pociąg pojedzie przez Racibórz, ale w drodze powrotnej do Czech zostanie skierowany inaczej – przez Wodzisław Śląski. W efekcie z Raciborza będzie można pojechać na Mierzeję Helską bezpośrednio, ale powrót nie będzie już możliwy.

Odwrotnie zaplanowano natomiast kursy innego sezonowego pociągu jadącego nad polskie morze – TLK „Pirat”. Ten w drodze do Kołobrzegu zatrzyma się w Wodzisławiu, a wracających odwiezie do Raciborza. Także w tym wypadku nie ma więc mowy o bezpośrednim powrocie z popularnego uzdrowiska.

PKP IC: Chcieliśmy, by oferta kształtowała się inaczej

– Plany zakładały, że „Pirat” będzie kursował obustronnie przez Racibórz, a „Wydmy” będą kursować obustronnie przez Wodzisław Śląski – mówi Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Stwierdza jednak, że zachowanie takiego układu połączeń okazało się niemożliwe. Powodami mają być ograniczenia w przepustowości, prowadzenie ruchu po jednym torze, przerwy technologiczne w dostępie do infrastruktury czy ograniczenia prędkości ruchu.

Dla wielu mieszkańców południowej części województwa śląskiego oznacza to konieczność dojazdu na własną rękę do sąsiedniego miasta w celu zajęcia miejsca w pociągu, który w przeciwną stronę zatrzymuje się w okolicach ich domu. Wydaje się pewne, że nie wpływa to pozytywnie na wizerunek transportu zbiorowego w sezonie letnim.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5