Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rynek budowlany coraz trudniejszy. Do rewitalizacji linii nie zgłosił się żaden wykonawca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rynek budowlany coraz trudniejszy. Do rewitalizacji linii nie zgłosił się żaden wykonawca
fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 wikimedia
Coraz trudniejsza sytuacja na rynku wykonawców odbija się na przetargach prowadzonych przez PKP PLK. Do wartego ponad 43 mln złotych przetargu na rewitalizację linii nr 36 Ostrołęka – Łapy nie zgłosił się żaden chętny.

Sprawa przetargu na rewitalizację linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – gr. województwa od samego początku była ciekawa, a to dlatego, że już w tej chwili trwają tam intensywne – choć i mocno opóźnione – prace nad poprawą parametrów linii w celu wykorzystania jej jako objazdu Rail Baltiki. To działanie też jest spóźnione o tyle, że modernizacja odcinka Sadowne – Czyżew rozpoczęła się już dawno.

PLK uspokajała, że tym razem zakres inwestycji nie będzie powodował dużych ograniczeń w ruchu (prace mają dotyczyć torów stacyjnych, przepustów, mostów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych). Więcej na temat planowanych efektów piszemy tutaj.

Oferty w przetargu na rewitalizację, który jak wskazuje PLK jest drugim etapem prac na linii, otwarto 9 maja. Jak się okazało, na prace o szacunkowym budżecie 35 mln zł netto (43 mln zł brutto) nie zgłosił się nawet jeden oferent. W związku z tym PLK musiała unieważnić przetarg.

To jeden z niewielu, o ile nie pierwszy w ostatnich latach, przypadek przetargu PLK na wykonanie inwestycji liniowej, w którym nie została złożona żadna oferta. Warto jednak pamiętać, że już od dłuższego czasu w postępowaniach było coraz mniej chętnych, a w wielu z nich wszyscy wykonawcy znacznie przekraczali kosztorysy. O problemach na rynku budowlanym szerzej piszemy na portalu Rynekinfrastruktury.pl.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5