Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Coraz bliżej modernizacji linii kolejowej 36

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Coraz bliżej modernizacji linii kolejowej 36
fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 wikimedia
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku 16 stycznia 2018 r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: Rewitalizacja linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa.

W ramach rewitalizacji planowane są prace na linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa, o długości ok. 68 km. Analizowany odcinek linii jest niezelektryfikowany, jednotorowy. Aktualna prędkość maksymalna na trasie wynosi 80 km/h, ale tylko na czynnym odcinku, bowiem linia w większości jest nieczynna – z eksploatacji wyłączony jest odcinek o długości blisko 47,5 km. 

W ramach prac przewidziane jest odtworzenie istniejącej infrastruktury kolejowej (liniowej i stacyjnej) w celu przywrócenia pierwotnych parametrów techniczno-funkcjonalnych. Po remoncie zakładane prędkości zarówno dla pociągów towarowych, jak i pasażerskich to 80 km/h w lokalizacji od km 20,910 do km 28,000. Natomiast w kilometrażu od 28,000 do 88,555 pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h.

Inwestycja obejmować będzie swoim zakresem m.in. likwidację, remont i przebudowę przejazdów kolejowych, remont i przebudowę wybranych obiektów inżynieryjnych, udrożnienie odwodnienia torowiska, sterowanie ruchem kolejowym i pozostałą niezbędną infrastrukturę kolejową. Przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie dotychczas wykorzystywanym jako tereny linii kolejowej i będzie zamykało się w granicach obszaru kolejowego.

Planowana jest również przebudowa stacji Czarnowo – Undy, likwidacja stacji Czerwony Bór, pozostawienie bocznicy szlakowej w Sokołach (z likwidacją zbędnej infrastruktury tj. nieczynnych torów bocznych, ładunkowych, towarzyszących im urządzeń sterowania ruchem kolejowego, rampy) oraz przebudowa stacji Śniadowo.

Inwestycja będzie realizowana w części na terenach zamkniętych PKP, dlatego też zgodnie z przepisami decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla całego przedsięwzięcia wydaje regionalny dyrektor ochrony środowiska. Po analizie wniosku złożonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia:  Rewitalizacja linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa.

Więcej na temat modernizacji linii objazdowych dla Rail Baltiki piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5