NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ruszyły prace przy modernizacji przystanku Opole Wschodnie

| inf. pras. PLK, oprac. ms 30.01.2019 41

Ruszyły prace przy modernizacji przystanku Opole Wschodnie
Fot. PKP PLK
Przebudowany przystanek Opole Wschodnie, wyposażony w windę, będzie wygodniejszy dla podróżnych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 34 mln zł poprawi warunki dla przewozów towarowych. Wiadukt, tory i urządzenia zapewnią sprawny przejazd cięższych pociągów m.in. do Elektrowni Opole.
Wykonawca z fazy projektowej przechodzi do przebudowy wiaduktu nad ul. Oleską w Opolu. Zaczynają się dostawy nowych szyn i materiałów dla przebudowy torów. Demontaż sieci trakcyjnej będzie pierwszymi robotami na przystanku. Przebudowa obejmie 5 torów. Modernizacja dwóch pierwszych potrwa do połowy maja. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ruchu pociągów na sąsiednich torach.

Inwestycja z myślą o pociągach towarowych

Wymienionych zostanie też 8 rozjazdów, co poprawi sprawność przejazdu pociągów. Nowe tory umożliwią przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku na oś do 221 kN. Jest to szczególnie ważne, gdyż przez wiadukt prowadzi trasa dla pociągów towarowych do elektrowni Opole i cementowni Odra. Roboty obejmą również wymianę sieci trakcyjnej – wraz z konstrukcjami wsporczymi. Zmodernizowane tory zostaną dostosowane dla ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. (towarowych do 100 km/godz.).

Oprócz torów wzmocniony i odnowiony zostanie wiadukt kolejowy nad ul. Oleską oraz estakada. Prace kolejarzy będą skoordynowane z miejską inwestycją przebudowy układu komunikacyjnego koło Opola Wschodniego.

Nowy przystanek Opole Wschodnie

Na przystanku Opole Wschodnie peron będzie łatwiej dostępny dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostanie zamontowana winda, z której skorzystają również podróżni z cięższym bagażem, wózkami lub rowerami. Nawierzchnia peronu będzie wyżej posadowiona, przez co dogodniejsze będzie wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wyposażenie peronu uzupełni nowe oświetlenie oraz wiaty, ławki, gabloty informacyjne.
Przebudowa wiaduktu nad ul. Oleską oraz modernizacja przystanku Opole Wschodnie będą prowadzone w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Kompleks architektoniczny zostały wybudowany w 1926 r. Modernizacja ma zachować historycznym charakter obiektu.

Inwestycja pod nazwą „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na linii 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wraz z łącznicami” – przebudowa wiaduktu w km 6,420 wraz z rewitalizacją estakady i robotami towarzyszącymi w stacji Opole Wschodnie jest realizowana w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków budżetowych. Jego wartość wynosi blisko 34 mln zł. Zakończeni prac przewidziane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5