Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszył remont mostu na Sanie między Lublinem a Stalową Wolą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wzmacniany most na Sanie w Kępie Rzeczyckiej zapewni szybszy przejazd pociągów z Lubelszczyzny na Podkarpacie. Między Zaklikowem a Stalową Wolą układane są nowe tory i rozjazdy. Efektem przebudowy trasy już jest m.in. 13 nowych przystanków. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe za 367 mln zł ma dofinansowanie UE z programu POPW.

Na linii Lublin – Stalowa Wola, od kwietnia prace obejmują odcinek Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. To ostatni etap przebudowy trasy, która będzie zelektryfikowana. W ramach prac remontowych jest 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie. Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji obiektu i przygotowanie do elektryfikacji. Wykonawca wykona również niezbędne roboty przy podporach mostu. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Czas podróży z Lubelszczyzny na Podkarpacie będzie atrakcyjniejszy.

Między Zaklikowem a Stalową Wolą podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei. Powstaną dwa nowe, dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. Zwiększy się komfort obsługi dzięki nowym peronom na przystankach w Lipie, Kępie i Pilchowie. Obiekty będą czytelnie oznakowane i dobrze oświetlone. Zostaną zamontowane ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy. Wszystkie perony będą dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Prace między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadów obejmują m.in. 22 km toru, 14 rozjazdów. Na szlaku Lipa – Charzewice jest już nowy tor. Trwają roboty w stacji Lipa. Na szlaku Zaklików – Lipa wymieniane są tory i rozjazdy. Widać maszyny uzupełniające tłuczeń i przygotowujące właściwe położenie toru. Wkrótce rozpocznie się budowa słupów sieci trakcyjnej.

Prace torowe na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów planowane są do końca września br. Później oddane zostaną perony i przejazdy kolejowo-drogowe. Zakończenie prac planowane jest do końca 2019 roku. Następnie, po odbiorach i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację, pociągi pojadą trakcją elektryczną.

Na jednotorowej linii, na czas robót między Zaklikowem a Stalową Wola Rozwadowem obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na stronie portalpasazera.pl.

Wyższy komfort obsługi zapewniony jest już na 13 zmodernizowanych stacjach i przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików i Stalowa Wola Rozwadów.

Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Sprawny przejazd na odcinku Kraśnik – Zaklików to efekt wymiany 35 km toru oraz 16 nowych rozjazdów. Dla planowanej elektryfikacji posadowiono już ponad 600 słupów sieci trakcyjnej – podaje PLK. 

Projekt modernizacji 100-kilometrowej trasy Stalowa Wola Rozwadów – Lublin połączonej z elektryfikacją zwiększy możliwości podróży w ruchu regionalnym m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii Warszawa – Lublin – Dorohusk (nr 7). Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 mln zł netto. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5