Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pięć firm w przetargu na projekt łącznicy Krosno - Rzeszów [oferty]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pięć firm w przetargu na projekt łącznicy Krosno - Rzeszów [oferty]
Fot. Wojciech Cupiał
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na wykonanie projektu łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie. Skróci ona znacząco czas podróży na trasie Krosno - Rzeszów.

PKP PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 2,1 mln złotych netto. Na wykonanie zamówienia będzie rok i dwa dni.

Oferty mają zostać otwarte 25 maja. Cena stanowi tylko 60 proc. kryterium wyboru oferty, 20 proc. można otrzymać za deklarowaną jakość, a pozostałe 20 - za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego.

Wczesne konsultacje społeczne

Projekt swoim zakresem obejmuje budowę nowej linii kolejowej dla połączenia linii kolejowych nr 106 i 108, wraz z dowiązaniem się do istniejącej infrastruktury w ramach branży: torowej, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetycznej, teletechnicznej, drogowej i obiektów inżynieryjnych. Linie nr 106 i 108 są liniami pierwszorzędnymi, na danym odcinku niezelektryfikowanymi, nie są liniami znaczenia państwowego, nie należą do sieci TENT-T oraz nie są objęte umowami AGC i AGTC. Projektowana łącznica ma długość 3,545 km. Rozpoczyna się w km 57,500 linii nr 106 między przystankami osobowymi Szebnie i Wojaszówka, zaś kończy w km 57,642 linii nr 108, przed przystankiem osobowym Jedlicze Męcinka.

Konsultacje społeczne projektu prowadziło Centrum Zrównoważonego Transportu. Trwały do 29 kwietnia 2016 r. Był to bardzo wczesny etap inwestycji - uwagi zbierano na początku prac przedprojektowych, o których pisaliśmy tutaj. Niemal rok po zakończeniu zbierania uwag Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął decycję o wyborze do dalszej realizacji projektu wariantu nr 2.

Wybrano wariant

Jak podsumowuje CZT, wybrany wariant jest ok. 3-krotnie krótszy od również branego pod uwagę wariantu nr 3 i znacznie od niego tańszy. Według założeń przedstawionych na etapie konsultacji społecznych jednotorowa łącznica wg wariantu nr 2 ma mieć ok. 3,6 km długości i ok. 400 m tunel pod wzgórzem Winnica, objętym obszarem ochrony Natura 2000 (PLH180052 Wisłoka z dopływami). Jak podkreśla PLK "decyzja w sprawie wyboru wariantu została podjęta po wnikliwym przeanaliowaniu wyników konsultacji społecznych oraz z uwzględnieniem rekomendacji wskazanych w raporcie z przedmiotowych konsultacji". 
 
Warto przypomnieć, że według zapowiedzi PKP PLK, w ramach innej inwestycji tory w Krośnie zostaną zagłębione w wykopie.

Aktualizacja: Jest pięć ofert

Pod koniec czerwca PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na projekt łącznicy. Zgłosiło się pięć firm: Mosty Katowice (ok. 2,9 mln zł brutto), CE Project Group (2,6 mln zł), WYG (2,3 mln zł), Multiconsult (2,8 mln zł) a także TPF, która dała ofertę wartą aż 7,7 mln zł brutto. Kosztorys inwestora to prawie 2,6 mln zł brutto, spełniają go oferty WYG i CE Project.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij