NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pięć firm w przetargu na projekt łącznicy Krosno - Rzeszów [oferty]

| Jakub Madrjas 02.07.2018 10,5k

Pięć firm w przetargu na projekt łącznicy Krosno - Rzeszów [oferty]
Fot. Wojciech Cupiał
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na wykonanie projektu łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie. Skróci ona znacząco czas podróży na trasie Krosno - Rzeszów.
PKP PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 2,1 mln złotych netto. Na wykonanie zamówienia będzie rok i dwa dni.

Oferty mają zostać otwarte 25 maja. Cena stanowi tylko 60 proc. kryterium wyboru oferty, 20 proc. można otrzymać za deklarowaną jakość, a pozostałe 20 - za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego.

Wczesne konsultacje społeczne

Projekt swoim zakresem obejmuje budowę nowej linii kolejowej dla połączenia linii kolejowych nr 106 i 108, wraz z dowiązaniem się do istniejącej infrastruktury w ramach branży: torowej, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetycznej, teletechnicznej, drogowej i obiektów inżynieryjnych. Linie nr 106 i 108 są liniami pierwszorzędnymi, na danym odcinku niezelektryfikowanymi, nie są liniami znaczenia państwowego, nie należą do sieci TENT-T oraz nie są objęte umowami AGC i AGTC. Projektowana łącznica ma długość 3,545 km. Rozpoczyna się w km 57,500 linii nr 106 między przystankami osobowymi Szebnie i Wojaszówka, zaś kończy w km 57,642 linii nr 108, przed przystankiem osobowym Jedlicze Męcinka.

Konsultacje społeczne projektu prowadziło Centrum Zrównoważonego Transportu. Trwały do 29 kwietnia 2016 r. Był to bardzo wczesny etap inwestycji - uwagi zbierano na początku prac przedprojektowych, o których pisaliśmy tutaj. Niemal rok po zakończeniu zbierania uwag Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął decycję o wyborze do dalszej realizacji projektu wariantu nr 2.

Wybrano wariant

Jak podsumowuje CZT, wybrany wariant jest ok. 3-krotnie krótszy od również branego pod uwagę wariantu nr 3 i znacznie od niego tańszy. Według założeń przedstawionych na etapie konsultacji społecznych jednotorowa łącznica wg wariantu nr 2 ma mieć ok. 3,6 km długości i ok. 400 m tunel pod wzgórzem Winnica, objętym obszarem ochrony Natura 2000 (PLH180052 Wisłoka z dopływami). Jak podkreśla PLK "decyzja w sprawie wyboru wariantu została podjęta po wnikliwym przeanaliowaniu wyników konsultacji społecznych oraz z uwzględnieniem rekomendacji wskazanych w raporcie z przedmiotowych konsultacji". 
 
Warto przypomnieć, że według zapowiedzi PKP PLK, w ramach innej inwestycji tory w Krośnie zostaną zagłębione w wykopie.

Aktualizacja: Jest pięć ofert

Pod koniec czerwca PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na projekt łącznicy. Zgłosiło się pięć firm: Mosty Katowice (ok. 2,9 mln zł brutto), CE Project Group (2,6 mln zł), WYG (2,3 mln zł), Multiconsult (2,8 mln zł) a także TPF, która dała ofertę wartą aż 7,7 mln zł brutto. Kosztorys inwestora to prawie 2,6 mln zł brutto, spełniają go oferty WYG i CE Project.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5