Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza remont mostu nad Odrą w Kostrzynie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
17-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza remont mostu nad Odrą w Kostrzynie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rusza remont mostu nad Wartą i odbudowa drugiego toru na trasie Kostrzyn nad Odrą – Küstrin-Kietz. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na prace 26 mln zł ze środków budżetowych. Inwestycja PLK nad Wartą łączy się z budową nowego mostu nad Odrą przez stronę niemiecką oraz pracami Wód Polskich na odcinku między mostami. Prace sprzyjają rozwojowi transportu kolejowego i żeglugi.

Rozpoczęły się prace na kolejowym moście nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej. Remont ponad czterystumetrowej przeprawy z czterema kratownicowymi i żelbetowymi przęsłami oraz odbudowa drugiego toru – nieczynnego od 2011 r., zlikwidują „wąskie gardło”. Zwiększy się przepustowości linii, a to pozwoli na lepszą ofertę podróży - uruchomienie dodatkowych połączeń. Zapewnione będą dogodniejsze warunki dla przewozu towarów koleją.

Po zakończeniu prac prędkość pociągów zwiększy się dwukrotnie, do 120 km/h. Bezpieczeństwo zapewnią cztery nowe rozjazdy wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, ważny dla kursowania pociągów w trudnych warunkach zimowych.

Prace nad Wartą

Wykonawca demontuje wyeksploatowane stalowe elementy konstrukcji mostu. Obiekt będzie oczyszczony i zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi. Prace obejmą również wzmocnienie obiektu i uzupełnienie ubytków w podporach oraz przyczółkach przeprawy. Na moście będą nowe tory. Na przyczółkach odtworzone zostaną balustrady.
PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują także wiadukt kolejowy nad ul. Niepodległości koło stacji Kostrzyn nad Odrą. Uzupełnione zostaną ubytki w konstrukcji, wykonane odwodnienie i zabezpieczenie obiektu. Wymienione będą także tory.

Prace przy moście i wiadukcie w Kostrzynie nad Odrą za 26 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe planują do IV kw. 2022 r. Inwestycja w formule „projektuj i buduj” realizowana jest przez Zakład Robót Komunikacyjnych DOM.

Korzyści dla kolei i żeglugi

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych zostały skoordynowane z realizowaną przez stronę niemiecką przebudową kolejowego mostu granicznego na Odrze między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz. Uwzględniona jest także inwestycja prowadzona przez Wody Polskie – efekt podpisanego w 2019 r. porozumienia między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w Szczecinie. Strony zobowiązały się do współpracy w zakresie przebudowy torów do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew–Kostrzyn. Obiekt będzie miał wysokość zapewaniającą właściwe warunki transportu rzecznego, wymaganego do uzyskania V klasy żeglowności. Zwiększą się możliwości komunikacyjne na rzece i wzrośnie bezpieczeństwo mieszkańców – wyższa przeprawa ułatwi w sezonie zimowym prowadzenie akcji lodołamania.

Do czasu zakończenia prac przez stronę niemiecką, planowanych do końca 2022 r., na odcinku między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Warszawa Ursus Północny: Peron 2 gotowy, pierwszy od dziś zamknięty

Infrastruktura

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Warszawa Ursus Północny: Peron 2 gotowy, pierwszy od dziś zamknięty

Infrastruktura

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij